Predsjednik Interesnog odbora za gospodarstvo riječkoga HNS-a Sanjin Kuljanić ustvrdio je da bi bilo dobro usmjeriti proizvodnju u skladu s načelima uštede energije i veće energetske učinkovitosti te zaštite okolišta. Tako bi se, po uzoru na brodogradnju nekih zemalja Europske unije, mogli graditi brodovi za prikupljanje i preradu otpada, oprema za vjetrolektrane te program koji dosad nije bio zastupljen u hrvatskim brodogradilištima, a to su ledolomci ili riječni brodovi.
Hrvatska brodogradilišta mogla bi graditi i manje brodove za krstarenja ili mega-jahte. Brodogradilište Kraljevica moglo bi se namijeniti za specijalnu proizvodnju, tako da se u njemu grade brodovi za obalnu stražu ili ratnu mornaricu, rekao je Kuljanić.
Izrazio je zadovoljstvo što je, kako je naveo, vlada zauzela čvrsto stajalište da brodogradnja treba opstati, što bi trebalo omogućiti konačno rješenje problema brodogradnje.
Član Interesnog odbora za gospodarstvo HNS-a u Rijeci Gordan Rubeša ocijenio je da je sada iznimno loš trenutak za privatizaciju brodogradilišta. Istaknuo je da kineska i južnokorejska brodogradilišta zauzimaju više od 81 posto ukupne svjetske brodograditeljske proizvodnje, a europska brodogradilišta usmjeravaju se prema proizvodnji sofisticiranijih i skupljih brodova. U Hrvatskoj se još, osim u Uljaniku, rade brodovi niske vrijednosti, a problemi hrvatske brodogradnje su i država kao loš i nezainteresiran vlasnik, nedovoljno stručni i nemotivirani radnici, slaba tehnološka opremljenost te angažiranje kooperacijskih tvrtaka uglavnom na temelju privatnih interesa, a ne zbog racionalizacije poslovanja, rekao je Rubeša.