Industrija oglašavanja u Hrvatskoj je prošle godine zabilježila pad investicija u odnosu na godinu prije, a ove godine, iako je tek počela, primjetan je oprez zbog krize koja se još osjeća te mjera koje uvodi nova Vlada, poput povećanja stope PDV-a, te se teško može predvidjeti kako će godina zapravo izgledati, kaže novi predsjednik HURA-e Damir Ciglar.
Napominjući da će HURA uskoro objaviti podatke o investicijama u oglašavanje u prošloj godini, Ciglar je istaknuo kako je upravo festival IdejaX, kojeg HURA organizira s hrvatskom podružnicom Europskog udruženja digitalnog i interaktivnog marketinga (IAB), jedan od načina da se promovira važnost oglašavanja i marketinga u širem smislu za sve segmente društva.
To je tim važnije jer su u krizi i prilikom restrukturiranja poslovanja marketing i oglašavanje među prvima 'na udaru' rezanja troškova, a dobre ideje koje će promovirati Festival mogu pridonijeti poslovanju, kazao je Ciglar.
Stoga će i program Festivala ove godine biti jači nego lani, a očekuju i velik broj prijava za natjecateljske radove. Prošle je godine tih radova bilo više od 270, a zainteresirani radove iz svih segmenata oglašavanja, od tradicionalnog do online-a, mogu prijavljivati od 1. ožujka do 1. svibnja.
Predsjednik IAB-a Jan Jilek naglasio je da je temeljna ideje Festivala vrednovati najbolje što se događa u komunikacijskom biznisu, dok je predsjednik žirija Nikola Žinić istaknuo da će u radovima tražiti originalnu i inspirativnu ideju koja odražava i kontekst tržišta.
Uz izbor najboljih radova sudionici Festivala će moći čuti i desetak predavanja europskih i svjetskih marketinških stručnjaka, poput Nate Elliota iz SAD-a i Dave Trotta iz Velike Britanije, a održat će se i diskusije o stanju i trendovima u struci.