FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Savjetovanje o tekstilnoj industriji

ZAGREB, 26. siječnja 2012. (Hina) - Vizija hrvatske tekstilne i obućarske industrije temelji se na njenom stalnom tehnološkom napretku, kadrovskom i organizacijskom restrukturiranju, daljnjoj specijalizaciji i tržišno konkurentnoj proizvodnji, istaknuto je na 5. znanstveno-stručnom savjetovanju Tekstilna industrija i gospodarstvo u organizaciji zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta.

Osnovna ideja skupa je povezivanje znanosti i gospodarstva iz tekstilne, odjevne, kožarsko-galanterijske te obućarske industrije, kazao je dekan tog fakulteta Darko Ujević.

Istaknuo je i kako povezivanje znanosti i znanja može dati novi zamah hrvatskom gospodarstvu te najavio da će sredinom veljače predstaviti projekt pod nazivom "Formula pet tisuća".

Riječ je o pilot-projektu kojim bi se zaposlilo pet tisuća ljudi u tekstilnoj branši. Fakultet bi bio nositelj projekta od ideje do realizacije, no za njegovu realizaciju potrebna je podrška gospodarstva i resornih ministarstava, kazao je Ujević.

Na skupu je rečeno i kako se hrvatska tekstilna i odjevna industrija godinama suočava s problemima globaliziranog tržišta te kako je samo mali dio tvrtki uspio prilagoditi svoju poslovnu i proizvodnu politiku sve zaoštrenijim uvjetima poslovanja. Posebice to treba promatrati u kontekstu ulaska Hrvatske u EU.

Stoga su ulaganja u marketing, tehnološki razvoj, vlastite robne marke te razne kanale distribucije zadaća koja stoji pred tvrtkama ukoliko misle opstati na tržištu.

One tvrtke koje će uspjeti povećavati dodanu vrijednost imaju šansu opstanka, rečeno je.

Na skupu je bilo riječi i o ulozi distribucije i trgovine u gospodarstvu te je istaknuto kako trgovina bitno utječe na razvoj domaće proizvodnje i njen plasman.

Direktor neprehrane Konzuma Marko Jazić kazao je kako je u proteklih 20 godina zabilježen porast udjela formata hipermarketa i supermarketa u Hrvatskoj i zemljama regije, a samim tim onda i raste udio kategorija neprehrambenog sektora u tim formatima.

Kako se povećavaju formati trgovina povećava se i prodaja neprehrambenih kategorija pa u tom kontekstu tekstil (kućanski ili odjevni) zauzima značajnije mjesto u tom kanalu prodaje.

Prema iznesenim podacima, u tekstilnoj i obućarskoj industriji radi 30.399 osoba, što čini 14,33 posto ukupno zaposlenih u prerađivačkoj industriji Hrvatske. One sudjeluju sa 7,66 posto u ukupnom izvozu i sa 6,8 posto u ukupnom uvozu.

Na skupu će biti predstavljeno 54 radova, a okupio je više od 200 sudionika, među kojima goste iz Njemačke, Francuske, Slovenije, BiH, Srbije i Kosova.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙