SPLIT/
Okrugli stol održan je u sklopu akcije "Riba Hrvatske-Jedi što vrijedi", koju su danas na splitskoj Rivi organizirali Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnoga gospodarstva, Hrvatska gospodarska komora i Hrvatska obrtnička komora.
Za vrijeme promocije na splitskoj Rivi vrhunski kuhari su pripremali jela od raznovrsnih proizvoda ribarstva koji su prodavani na 13 štandova po simboličnoj cijeni od pet kuna, a prikupljeni je novac namijenjen za humanitarne svrhe, točnije bolnici u Vukovaru, izvijestili su ih Hrvatske gospodarske komore.
O velikom odazivu građana svedoči i podijeljenih 5.000 porcija, odnosno 1.500 kg ribe, navode iz HGK.
Na okruglom stopu o potrošnji ribe rezultate prvog znanstveno utemeljenog istraživanja zasnovanog na temelju 800 ispitanika s područja cijele Hrvatske predstavila je Vlasta Franičević iz Ministarstva poljoprivrede.
Istraživanje je pokazalo da 95 posto građana radije kupuje domaću ribu, a 92 posto radije svježu nego iz uzgoja.
Ribu kupuje 39 posto muškaraca te 61 posto žena najvećim dijelom u dobi od 45 do 55 godina. Najveći dio onih koji imaju primanja između šest i devet tisuća kuna. Među ispitanicima njih 79 posto radije bi kupilo divlju, a za njih 14 posto je svejedno je li riba iz uzgoja ili divlja.
Potrošači najčešće jedu plavu ribu, srdelu i oslića, dakle ribe niže cjenovne kategorije. Čak 80,9 posto ispitanika istaknulo je da bi češće kupovalo ribu kada bi ona bila jeftinija.
(Hina) xtp yds