Beneficirani radni staž pomoraca uređen je izmjenama Pomorskog zakonika u travnju ove godine, ali je primjena dijela zakona otežana zbog razlitičih tumačenja te će rješavanje tog problema biti jedna od zadaća nove vlade, istaknuli su predstavnici SPH na konferenciji na kojoj su se osvrnuli na aktivnosti u ovoj godini i planovima za iduću godinu.
Svalina je kazao da je država liberalizirala javni linijski pomorski promet, ali da brodari koji su se javljali na natječaje ne nude uvijek moderne brodove i da na tržište dolaze strani brodari koji posluju ispod postojećih standarda.
Sindikat neće dozvoliti da se prednost na tržištu stvara preko leđa pomoraca, njihovih radnih i socijalnih prava, rekao je Svalina dodavši da sindikat nije protiv poduzetništva, ali jest za očuvanje radnih mjesta i uvjeta rada.
Predsjednik SPH naveo je i da je u 2011. eskaliralo piratstvo u pomorskoj industriji, da su hrvatski pomorci bili žrtve te da je sindikat podupro osnivanje stožera za žurne intervencije, kao i donošenje zakona koji će urediti korištenje oružane pratnje na brodovima.
Svalina je upozorio i da su se tijekom ove godine povećali problemi u nekim tvrtkama, primjerice u Mediteranskoj plovidbi iz Korčule, riječkoj Transadriji i Dunav Lloydu iz Siska. Nada se da će se u Mediteranskoj plovidbi provesti stečaj s preustrojem, da u Transadriji postoji mogućnost brze isplate tražbina radnika, a smatra i da će za rješavanje stanja u Dunav Lloydu trebati postići konsenzus države, lokalne samouprave i vjerovnika kako tvrtka ne bi bila likvidirana.