Predizborne promidžbene aktivnosti političkih stranaka i nezavisnih lista kojima one nastoje uvjeriti birače da na izborima za 90-članski parlament zaokruže njihove kandidate odvijat će se do petka 2. prosinca, kada nastupa izborna šutnja koja traje do zatvaranja birališta.
Svoje kandidacijske liste za izbore stranke i političke udruge koje na izborima nastupaju moraju državnom izbornom povjerenstvu predati do sredine idućeg tjedna, 9. studenoga, a to su do sada učinile 24 stranke i liste.
Organizatori predizbornih kampanja stranaka i lista sredstva koje koriste tijekom izbora prikupljaju na posebnom računu kako bi se ona mogla kontrolirati. Visina sredstava za predizbornu promidžbu ograničena je naime na 0,40 eura na jednog birača za stranke koje će svoje kandidate istaknuti u svih 88 okruga širom države.
To znači da bi teoretski najveće stranke za kampanju smjele namijeniti najviše 680.000 eura. Tijekom zadnjih parlamentarnih izbora 2008. godine najveće stranke u kampanji su potrošile do 500.000 eura, a na ovima najavljuju znatno skromniju kampanju.
Unatoč znatno većem utjecaju socijalnih mreža poput Facebooka i Twittera u komuniciranju sa biračima u odnosu na situaciju od prije tri godine, kažu slovenski stručnjaci za politički marketing, vjeruje se da će ključnu ulogu u odmjeravanjima stranaka i kandidata i njihovih programa tijekom kampanje odigrati tzv. predizborna suočavanja u elektroničkim medijima, posebno na televiziji.
Zanimljiva situacija koja još nije sasvim jasno riješena pojavila se u tumačenju pravila kampanje na Slovenskoj televiziji. Prema postojećim pravilima koja je jednim svojim pravorijekom potvrdio i ustavni sud, ali se njegove odredbe različito interpretiraju, javna televizija bi tijekom kampanje u svojim posebnim emisijama smjela suočavati samo predstavnike i čelnike političkih stranaka koje su imale zastupnike u dosadašnjem parlamentarnom sazivu.
Vanparlamentarne i nove stranke prikazivale bi se u predizbornim suočavanjima u posebnim emisijama i njima ne bi smjelo pripasti više od trećine ukupnog televizijskog vremena tijekom kampanje.
To bi međutim bilo u suprotnosti s "interesom javnosti" da dođe do relevantnih informacija o kandidatima, osobito s obzirom na stvarni rejting stranaka koji su pokazale predizborne ankete, smatraju slovenski politički analitičari. Oni uz to navode da bi takvo rigidno tumačenje predizbornih pravila štetilo i interesu za što veću gledanost koju ima nacionalna javna televizija jer bi se gledatelji tijekom kampanje "preselili" na komercijalne televizijske postaje koje su spomenutih pravila ne moraju držati.
Da će pravila o predizbornoj kampanji trebati promijeniti ili točnije protumačiti, najbolji je dokaz prema takvim analizama činjenica da sve predizborne ankete najavljuju znatan pad potpore birača svim do sada etabliranim političkim strankama, s izuzetkom Slovenske demokratske stranke (SDS) koju vodi nekadašnji premijer Janez Janša. Naime, prema anketama, najviše potpore birači uz Janšinu stranku daju dvjema novim strankama - "centrističkoj" Građanskoj listi Gregora Viranta, te stranci Pozitivna Slovenija koju vodi ljubljanski gradonačelnik Zoran Janković.
Striktno pridržavanje pravila koja je do sada primjenjivala Slovenska televizija značilo bi da će se na primjer u njenim "završnim" emisijama pred završetak kampanje svojim pogledima i programima u posebnom formatu "sučeliti" kandidati Janšine stranke i kandidati Socijalnih demokrata (SD) dosadašnjeg premijera Boruta Pahora, ali bez kandidata Virantove ili Jankovićeve stranke koje bi tako bile oštećene odnosno hendikepirane.
Prema anketi koju je ovih dana objavilo ljubljansko "Delo", tri četvrtine ispitanika protivi se takvom tumačenju predizbornih pravila i traže da se ona prilagode političkoj realnosti.