Nekoliko stotina članova sindikata HŽ-a prosvjedovalo je pred zgradom Ministarstva ("kockicom") kako bi upozorili na neodrživo stanje i nedovoljna ulaganja u željeznicu.
Ulaganja u željeznicu ove godine iznose oko tri milijarde kuna, od čega je milijarda namijenjena infrastrukturi a 300 milijuna kuna za mobilne kapacitete, rekao je Kalmeta ocjenivši da je riječ o iznosu koji je na razini prethodnih godina.
Uputio sam prijedlog Vladi o donošenju odluke o nabavi sedam novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet, u čemu je predviđeno sufinanciranje države s 20 posto sredstava, dok ostatak podmiruju HŽ Putnički prijevoz i Grad Zagreb, kazao je ministar.
Podsjetio je da dva takva vlaka, koje su proizveli Končar i TŽV Gredelj, voze na hrvatskim prugama, a treći dizel-električni vlak za regionalni promet počinje s promotivnom vožnjom idućeg mjeseca.
Kalmeta je odbacio tvrdnje da se nauštrb modernizacije željeznice ishodi zajam Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD-a) za pelješki most. Nema poveznice između ta dva projekta niti je ikad itko razgovarao o tome, kazao je dodajući da će se pelješki most financirati drugim zajmom.
Još uvijek je aktualan zajam EBRD-a za modernizaciju mobilnih kapaciteta, restrukturiranje željeznice i otpremnine radnika, pojasnio je Kalmeta. Dodao je i da se HŽ Infrastruktura priprema za povlačenje sredstava iz EU fondova, na čemu se temelji daljnja modernizacija pruga.