Državna agencija za autoceste (DARS) objavila je početkom kolovoza natječaj za izvedbu elektroničke naplate cestarine, s planom da se on od jeseni iduće godine primijeni najprije na teretna vozila, a kasnije i za osobne automobile, te tako ukinuo sadašnji sustav plaćanja preko vinjeta. Zakon koji bi omogućio međunarodni natječaj za odabir izvođača za elektronsku naplatu cestarine već je upućen u parlamentarnu proceduru.
Povjerenica za javne informacije Nataša Pirc Musar izjavila je za Slovensku televiziju da sustav elektroničke cestarine za koji se odlučio DARS ne jamči zaštitu privatnih podataka vozača pa zato postupke u vezi elektroničke naplate cestarine treba zamrznuti.
DARS je u objavljenom natječaju za izvedbu projekta predvidio samo model naplate cestarine po konceptu centraliziranog čuvanja podataka, što, po ocjeni slovenskog regulatora za javne informacije, ne jamči dovoljnu zaštitu privatnosti.
Sustav koji preferira DARS predviđa centralizirano arhiviranje podataka o tome gdje se je i u kojem trenutku vozilo nalazilo, a to su podaci koje bi u određenim slučajevima mogli zloupotrijebiti policija, osiguravajuća društva, pa i reklamne agencije koje ispituju navike potrošača, ocjena je slovenskog povjerenstva za javne informacije.
Povjerenica Nataša Pirc Musar izjavila je da se zalaže za čvrste standarde zaštite privatnosti vozača u prometu, tim prije što je riječ o području za koje ne postoje jasne europske zakonske direktive.
Model koji je predlagao regulator za javne informacije predviđao je da svi podaci korisnika ostaju pod njegovom kontrolom, dok bi upravitelju autocesta s njegova aparata za elektroničku cestarinu, koji je ugrađen u automobil, bio dostupan samo podatak o prijeđenoj kilometraži, radi naplate cestarine.