Agencija za civilno zrakoplovstvo je stoga, kao tijelo nadležno za nadzor sigurnosti zračnog prometa, poduzela odgovarajuće aktivnosti za suzbijanje takvog, novog načina ugrožavanja sigurnosti letenja u Republici Hrvatskoj, koje uključuju i odgovarajuću prilagodbu zakonodavnog okvira. Tako je, navodi se, implementirana i međunarodna preporuka o zonama zabrane korištenja izvora laserskog zračenja koje se mogu ustanoviti u okolini aerodroma.
Također, dodaje se, kroz navedene aktivnosti, a u suradnji s nadležnim državnim tijelima, uređuje se i sustav preventivnog i represivnog djelovanja koji već omogućuje detekciju konkretnih osoba ili objekata vezanih uz usmjeravanje laserskih zraka prema zrakoplovu te primjenu odgovarajućih, zakonom propisanih kaznenih mjera.
Agencija pritom navodi i da se u velikom broju država u kojima je prisutan rastući trend usmjeravanja laserskih zraka prema zrakoplovu, poduzimaju osim preventivnih i rigorozne represivne mjere poput zatvorskih ili novčanih kazni.
Tijekom posljednje dvije godine, navodi Agencija, učestali su slučajevi ugrožavanja sigurnosti zračnog prometa zbog uporabe laserskih zraka od strane pojedinaca ili skupina, a prema prikupljenim podacima ugrožavanje zračnog prometa događa se i najizraženije je tijekom kritičnih faza leta, odnosno tijekom faze polijetanja i slijetanja zrakoplova, pri čemu se izvor laserskih zraka, prema tvrdnjama pilota, nalazio u bližoj okolici aerodroma.
U takvim uvjetima i udaljenostima od zrakoplova laserska zraka ne predstavlja primarno opasnost u smislu izazivanja fizičkih ozljeda osoba, pri čemu se prvenstveno misli na letačko osoblje zrakoplova. Međutim, usmjeravanje zrake prema zrakoplovu ili samoj pilotskoj kabini može rezultirati odvlačenjem pažnje pilota, jakim bljeskovima na vjetrobranskom staklu, mogućnosti zasljepljenja pilota te njegovim nekontroliranim reakcijama, upozorava Agencija za civilno zrakoplovstvo.