Kako se navodi u priopćenju, tvrtka Maersk je u Luku Rijeka uputila brod CMA CGM Maupassant s tovarenim kontejnerima, a nakon iskrcaja tereta 5. rujna formiran je vlak duljine 491,3 metra i bruto mase 1.238,7 tona, vlak je krenuo tu večer i u Budimpeštu stigao 7. rujna ujutro, odnosno za 35 sati i 40 minuta.
Prema najavama drugih komitenata, takvi vlakovi vozit će i prema Slovačkoj i Češkoj pa će tako riječka luka postati ravnopravnom drugim lukama na sjevernome Jadranu, navode iz HŽ-a.
U priopćenju podsjećaju da su od sredine 2009. na različitim skupovima i sajmovima (među kojima je bio i ovogodišnji sajam Transport&Logistic u Münchenu) prikazane prednosti pravca Rijeka-Budimpešta u odnosu na druge pravce iz sjevernojadranskih luka.
Predstavnici HŽ Carga u tom su razdoblju održavali sastanke s potencijalnim klijentima, tj. s velikim brodarima i špediterima, kao i s predstavnicima carine Hrvatske i Mađarske.
Terminalski operater Adriatic Gate Container Terminal, koji je član novoga strateškog partnera i većinskog vlasnika Grupacije ICTSI iz Manile, uveo je novu organizaciju na terminalu te je gaz na pristaništu povećao na 14,5 m kako bi se tamo mogli usidriti i veći brodovi, navode iz HŽ-a i dodaju da je, uz potporu predsjednika Uprave i izvanrednu suradnju s tvrtkom Rail Cargo Hungary, HŽ Cargo ponudio najpovoljnije cijene prijevoza na relaciji Rijeka-Budimpešta.
Izrađen je i poseban vozni red za blok-vlak koji osigurava kratko provozno vrijeme na toj relaciji.
Uz postojeći vagonski park, u Radionici željezničkih vozila Čakovec za tu je svrhu rekonstruirano i obnovljeno dodatnih 80 vagona serije Lgs-z namijenjenih prijevozu kontejnera, navode iz HŽ-a.
Dodaju da su operateri kombiniranog prijevoza Crokombi i Hungaria Intermodal održali sastanke s brodarima, špediterima i potencijalnim korisnicima ove usluge.
Iako je većina brodara koristila luke Kopar i Trst za prijevoz roba koje su namijenjene mađarskom tržištu, tvrtka Maersk prva je u Luku Rijeka uputila brod CMA CGM Maupassant s tovarenim kontejnerima. Nakon iskrcaja tereta 5. rujna formiran je vlak duljine 491,3 metra i bruto mase 1.238,7 tona koji je istu večer u 21,00 sat krenuo te u Budimpeštu stigao 7. rujna u 8,40 sati, odnosno za 35 sati i 40 minuta, navodi se u priopćenju.