Po njegovim riječima, do povećanog rizika dolazi "zbog razlike u pravilima o otvaranju vatre i korištenju sile koja postoji između državnih i nedržavnih sudionika".
Brazzoduro je rekao da u SPH smatraju da odluka Vlade o mogućnosti ukrcaja zaštitara iz privatnih tvrtki, bez cjelovitog zahvata u zakone, koji utječu na naređivanje, odgovornost, kvalitetu naoružanja i pravila korištenja predstavlja još jedno otvaranje vrata kriminalizaciji zapovjednika.
Naglasio je da se u prijedlogu izmjene Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka predlaže da naoružani zaštitari mogu u svrhu nužne obrane upotrijebiti oružje isključivo po naredbi ili uz suglasnost zapovjednika broda i u mjeri koliko je to potrebno da se odbije napade.
Tako zapovjednik prihvaća odgovornost za posljedice koje mogu nastati nakon uporabe oružja, kaže Brazzoduro navodeći kao mogućnost uporabu oružja u slučajevima u kojima kasnije ne bi bilo dokaza da se radilo o piratima te mogućnost prekomjerne uporabe oružja.
Ogovarajući na upit koje mjere zaštite SPH podupire, Brazzoduro je naveo da brod treba fizički zaštititi (žicom, vodenim topovima), da treba provoditi manevre za izbjegavanje pirata, da trgovački brodovi trebaju ploviti u konvojima, da treba osigurati pratnju ratnih brodova.
Naglasio je da u SPH smatraju da, ako na brodovima mora biti oružana pratnja, onda ju trebaju činiti pripadnici Hrvatske vojske i policije te da je naoružavanje posade neprihvatljivo.
Brazzoduro je rekao da je na sastancima u mjerodavnom ministarstvu u vezi s izmjenama zakona isticano da bi uporaba Hrvatske vojske na brodovima bila komplicirana.
U SPH smatraju da je to moguće provesti jer je riječ o brodovima koji plove pod hrvastkom zastavom, tj. o odbrani hrvatskog teritorija.
Po podacima iz SPH, u ovom trenutku u rukama pirata nalaze se 32 broda s oko 760 pomoraca.
Prema cjeniku, jedno pružanje usluge zaštite broda, posade i tereta u svjetskim zaštitarskim tvrtkama iznosi od 30 do 60 tisuća američkih dolara.
Govoreći o problemima piratstva u moru kod Somalije, Brazzoduro je rekao da mu se osobno čini da problem piratstva ne postoji nego da postoji problem Somalije i onih koji u njemu nalaze izvor bogaćenja.
Interese u Somaliji imaju zemlje koje se žele riješiti toksičnog otpada, razne međunarodne organizacije s nabujalom administracijom, predstavnici i savjetnici somalijske vlade koji se bave biznisom i mirno žive u SAD-u, Kanadi ili Velikoj Britaniji, zaštitarske tvrtke, tvrtke koje prodaju sigurne rute od pirata i duge tvrtke, rekao je Brazzoduro te naglasio da je krajnje vrijeme da se međunarodna zajednica opredijeli za hitno i stvarno rješavanje problema u Somaliji.