Otvarajući radove premijerka Kosor je istaknula kako je riječ o iznimno vrijednoj i važnoj investiciji, ne samo za Osijek, već i za cijelu Hrvatsku, a posebice značajnoj za gospodarstvo Osijeka i Osječko-baranjske županije.
Podsjetivši kako se Hrvatska u protekle dvije godine borila s krizom i gospodarskom rececijom premijerka Kosor je istaknula kako su, unatoč tome, stabilizirane financije, mirovine i plaće ni u jednom trenutku nisu kasnile, a redovite su bile i isplate socijalnih davanja.
Napominjući kako je rast BDP-a, u drugom tromjesečju ove godine iznosio 0,8 posto predsjednica Vlade ustvrdila je kako će taj rast u trećem tromjesečju zasigurno biti i veći, te da je ovo "definitivno godina, u kojoj smo izašli iz krize".
Dodala je kako je Vlada RH, od trenutku predstavljanja 30 velikih infrastrukturnih projekata, vrijednih oko 40 milijardi eura, do sada, u raznim fazama izvođenja, ostvareno oko 3 milijarde eura vrijednih projekata.
Predsjednik Uprave HC-a Josip Škorić kazao je kako će se dogradnjom južnog kolnika znatno poboljšati protočnost prometa te rasteretiti neke od najprometnijih osječkih cesta.
Prema podatcima HC-a, u prošloj godini, osječkom južnom obilaznicom prosječno je dnevno prolazilo više od 18.000 vozila, što ovu prometnicu svrstava među prometno najopterećenije u Hrvatskoj.
Osječki gradonačelnik Krešimir Bubalo rekao je kako se projekt proširenja osječke južne obilaznice prezentira već godinama, jer će se njegovom realizacijom, preusmjeriti veliki dio prometa, posebice tranzitnog. Dodao je, kako je, u nekim razdobljima, dnevni promet ovom obilaznicom znao dosegnuti i 22.000 vozila, kako sadašnje stanje pokazuje da je obilaznica "na pragu zagušenja nepreglednim kolonama", a njeno značenje povećano je izgradnjom auto-ceste na međunarodnom prometnom 5C koridoru.
Otvorenju radova, uz ostale, nazočili su potpredsjednik Hrvatskog sabora Vladimir Šeks, potpredsjednik Vlade Domagoj Ivan Milošević te ministri Božidar Kalmeta, Đuro Popijač, Branko Bačić, Davor Božinović i Tomislav Ivić.
Južna obilaznica grada Osijeka u dužini od 12,1 km dio je državne ceste D2, odnosno Podravske magistrale. Zbog velikog povećanja broja vozila na sjevernom kolniku obilaznice, pokazala se potreba dogradnje južnog kolnika, nakon čega će cesta postati četverotračna.
Investitor projekta su Hrvatske ceste (HC), a rok za završetak radova, koje će izvesti građevinska tvrtka "Osijek Koteks", je 30. mjeseci.