Zakonski prijedlog predstavio je državni tajnik u Ministarstvu vanjskih poslova i europskih integracija Andrej Plenković, koji je rekao da je postojeći sustav procjene učinaka propisa nedovoljno koherentan i necjelovit.
Posljedica toga je, istaknuo je, nedovoljna kvaliteta propisa, njihova otežana provedba te učestale izmjene.
Postupak procjene učinaka propisa temelji se na šest koraka - prethodna analiza stanja, sudjelovanje javnosti, pribavljanje mišljenja za područja gospodarstva, socijalne skrbi i zaštite okoliša, izrada propisa s prijedlogom iskaza, te upućivanje tih dokumenata vladinom Uredu za zakonodavstvo.
Cilj postupka je i utvrđivanje ciljeva koji se propisom nastoje postići te izrada najmanje dvaju prijedloga mogućih normativnih rješenja koji mogu dovesti do zadanih ciljeva, kao i utvrđivanje najznačajnijih pozitivnih i negativnih učinaka, osobito onih na gospodarstvo, financije, socijalnu skrb, zaštitu okoliša, te za svako normativno rješenje.
Postupak procjene učinaka propisa završio bi okvirnom procjenom očekivnoga fiskalnog učinka na državni proračun.
Kao tijela mjerodavna za procjenu učinaka propisa navode se vladin Ured za zakonodavstvo te stručni nositelji izrade popisa, a kao dokumente procjene učinaka propisa zakon predviđa strategiju i akcijski plan procjene učinaka propisa te izvješće o provedbi procjene učinaka propisa Republike Hrvatske.
Na prijedlog svoga Ureda za zakonodavstvo, vlada bi donosila Godišnji plan normativnih aktivnosti.
Zakon, o kojemu raspravljaju saborski klubovi, na snagu bi stupio 1. siječnja 2012.