U prvih pet ovogodišnjih mjeseci prodaja automobila smanjena je pak za 0,8 posto. Među najvećim tržištima u svibnju je rast prodaje zabilježen na njemačkom, talijanskom i francuskom tržištu, dok je na španjolskom prodaja pala za 23,3 posto a na onom Velike Britanije za 1,7 posto.
U Europskoj uniji prodaja najvećeg europskog proizvođača automobila Volkswagena u svibnju je porasla za 15,8 posto, dok je drugi najveći europski proizvođač PSA Peugeot Citroen zabilježio rast prodaje od 4,4 posto.
Nasuprot njima, pogođen problemima u lancu opskrbe, Renault je izvijestio o padu prodaje za osam posto u svibnju.
Zbog slabije prodaje na matičnim tržištima europski proizvođači automobila uvelike se oslanjanju na snažnu prodaju u novim regijema, poput Brazila, Rusije, Indije i Kine.
I najveća tržišta u nastajanju pokazuju, međutim, znakove slabljenja prodaje u proteklim mjesecima.
Na indijskom tržištu prodaja automobila u svibnju je uvećana za sedam posto, što je njezin najslabiji rast u posljednje dvije godine.
Kinesko tržište prošli je mjesec pak zabilježilo prvi pad prodaje u protekle više od dvije godine, zbog sezonski slabije prodaje i izostanka poticaja. O slabijoj prodaji na tom najvećem svjetskom tržištu automobila izvijestili su i japanski proizvođači, koji trpe velike štete zbog prekida u proizvodnji nakon potresa i tsunamija.
Pad prodaje automobila nije zaobišao ni Sjedinjene Države, gdje su potrošače od kupovine u uvjetima slabljenja gospodarstva odvratile više cijene.