Agencija je utvrdila da je Ina ograničila tržišno natjecanje i zloupotrijebila vladajući položaj na tržištu opskrbe aviogorivom u radzoblju od 21. travnja 2008. godine do dana izricanja rješenja, a rješenje je Vijeće AZTN-a donijelo na sjednici održanoj 19. svibnja.
AZTN je postupak utvrđivanja sprečavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja pokrenuo na zahtjev Dubrovnik Airline-a.
Rezultati su pokazali kako je Ina ugovaranjem cijena mlaznoga goriva na netransparentan način primjenom različitih kriterija pri formiranju cijene aviogoriva kojim se opskrbljuje Dubrovnik Airline i drugi domaći kupci, od onih kriterija koje korisiti pri formiranju cijene istog mlaznog goriva za inozemne kupce, Dubrovnik Airline i ostale domaće poduzetnike dovela u nepovoljan položaj u odnosu na konkurenciju.
Težina povrede u ovom slučaju proizlazi upravo iz činjenice da je Dubrovnik Airline zbog takvog ponašanja Ine kao jedinog dobavljača aviogoriva u Hrvatskoj, u matičnoj zračnoj luci Dubrovnik stavljen u nepovoljan položaj u odnosu na konkurenciju koju čine najveći domaći avioprijevoznik i svi inozemni prijevoznici koji posluju s Inom, ističu iz Agencije.
Naime, pravna i ekonomska analiza te analiza strukture mjerodavnog tržišta pokazale su da Ina nema konkurencije na tržištu trgovine na veliko mlaznim gorivima i da se nalazi u vladajućem položaju kojeg je u konkretnom slučaju neopravdano iskorištavala.
Dubrovnik Airline i ostali kupci mlazno gorivo u Hrvatskoj mogu kupovati samo od Ine pri čemu je usporedna analiza cijena provedena za domaće i inozemne kupce u dubrovačkoj zračnoj luci pokazala da su cijene za domaće kupce bile više nego za inozemne, kaže se u priopćenju.
Agencija je utvrdila da domaćim kupcima Ina dvotjedno dostavlja važeći cjenik koji sadrži nekoliko kategorija strukture prodajne cijene, no iz njega kupcima nije razvidan ni iznos ni povezanost s međunarodnom Platt's kotacijom koja je osnovica formiranja cijene za mlazno gorivo.
Inozemnim kupcima pak cijena je transparentno prikazana jer je jasno naznačen fiksni iznos cijene, tzv. premija po pojedinoj zračnoj luci te Platt's kotacija kao varijabilni čimbenik cijene.
Zbog toga je transparentnost strukture prodajne cijene u slučaju domaćih kupaca znatno manja u odnosu na transparentnost cijene u slučaju inozemnih kupaca, kaže se u priopćenju te se dodaje da je Agencija u svojoj analizi vodila računa da domaći kupci u odnosu na strane plaćaju PDV i naknadu za obvezne zalihe.
Među domaćim kupcima koje je Ina na ovaj način dovela u nepovoljan položaj, uz Dubrovnik Airline, još su Croatia Airlines, MORH RH, Trade Air, Vlada RH, Delić Air, MUP RH itd.
Vijeće AZTN-a naložilo je Ini da u roku od tri mjeseca od dana dostave rješenja izmjeni odredbe o cijeni mlaznoga goriva u ugovorima tako da cijena bude određena na jasan, transparentan i nediskriminirajući način prema domaćim i inozemnim kupcima.
Izmijenjene uvjete iz ugovora Ina mora dostaviti Agenciji u roku od osam dana od izvršenih izmjena, ističu iz Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.