Urednik monografije Zdenko Mihočinec tom je prigodom rekao da je to dosad najopsežnije djelo o slikarskom opusu Bogumila Cara te da je Kontura kroz četiri izložbe priredila jednu vrst retrospektive Careva djela 2008. i 2009. godine.
Monografija sadržava i više od 400 reprodukcija iz toga zanimljivog opusa. Bogumil Car školovao se između 1910. i 1914. godine na Privremenoj visokoj školi za umjetnost i umjetnički obrt, a profesori su mu bili Bela Čikoš Sesija, Clement Crnčić, Robert Auer i Oton Iveković.
Povjesničar umjetnosti Petar Prelog predstavio je dionicu Carevih radova koje je svrstao među rane radove do art decoa od 1905. do 1925.
Osvrnuvši se na to razdoblje, istaknuo je da Bogumil Car nikada nije dospio u središte interesa struke povijesti umjetnosti, nego su tek mladi povjesničari umjetnosti zadnjih 20-ak godina počeli istraživati to djelo koje je smjestio između art decoa i neoklacisizma. Mnogi njegovi radovi također se mogu svrstati unutar hrvatskih slikarskih realizama prvih desetljeća 20. stoljeća, istaknuo je Prelog.
Govoreći o slikarstvu Bogumila Cara, akademik Tonko Maroević istaknuo je da je Carevo djelo često bilo na margini i da je prevladavalo njegovo laboratijsko i eruditsko shvaćanje slikarstva. Nezadovoljan samom pojavnošću svijeta, taj autor kao da je tražio trancendentalno i metafizičko u svojemu djelu, rekao je Maroević i dodao kako kako ga je u tome privlačila mitologija, pomalo i mistika. Maroević je rekao kako ga je tom slikarstvu privukao eruditski umjetnikov svijet koji je reagirao na vrijeme u kojemu je živio osobito birajući mitološke figure služeći se parodijom, erotičnošću i simbolizmom. Ta će monografija i te kako pridonijeti daljnjem proučavanju Careva djela koji u javnosti nije dočekao zvjezdanih trenutaka, ali ima svoje mjesto u našoj likovnoj umjetnosti, od pedagoške prakse slikarstva do primijenjene umjetnosti, istaknuo je Maroević.
Povjesničar umjetnosti Frane Dulibić govorio je o plakatima, ilustracijama, karikaturama i drugim likovnim interesima Bogumila Cara. O važnosti Bogumila Cara govorio je i kolekcionar Josip Kovačić, koji u svojoj zbirci posjeduje najviše Carevih djela, a kako je istaknuto na promociji, bez njih realizacija te monografije ne bi bila moguća.