"Zaokružujemo plan o hrvatskom vojniku koji će biti odjeven u hrvatsku odoru, s hrvatskom kacigom, opremljen suvremenim domaćim pištoljem i jurišnom puškom, a od sada i obuven u domaću čizmu", naglasio je Božinović u Administrativnom središtu MORH-a.
Činjenicu da je u projektu opremanja vojnika novom čizmom, koji je ukupno koštao 19 milijuna kuna odnosno 580 kuna po čizmi, sudjelovala domaća zajednica ponuditelja (tvrtke INKOP obuća Poznanovec, Borovo kožna obuća Vukovar, Jelen Profesional Čakovec i Obuća Viko Varaždin) vidi kao dokaz kvalitete domaće vojne industrije te kao veliku šansu za njezin izlazak za treća tržišta.
Naglasio je da domaći proizvođači već sudjeluju na jakim svjetskim sajmovima vojne opreme, da su već dogovorili "tendere" za 70.000 vojnih čizmi za više stranih država i vojski.
"Na tome će se raditi i dalje. Ovo je samo početak koji nas ispunjava optimizmom", poručio je, naglasivši da će referentna osnova za dobar plasman biti upravo sudjelovanje hrvatskih vojnika u međunarodnim mirovnim misijama "koje će pomoći da naša proizvodnja bude svjetski prepoznatljiva".
"Neću reći da je čizma najbolja na svijetu, ali ću reći da ne zaostaje za najboljima", istaknuo je Božinović, napominjući da je čizma u tehnološkom i znanstvenom smislu zadovoljila čak 48 segmenata tijekom dvogodišnjeg ispitivanja, dio kojih se provodio u Afganistanu i Siriji, da je bila za 40 posto jeftinija od inozemnih ponuditelja.
Ugovor je sklopljen na četiri godine, pa bi do 20. svibnja trebalo biti isporučeno 7000 pari čizama, a do kraja svibnja još toliko. Rok trajanja čizme je godinu dana, no kako su proizvedene zimska i ljetna inačica, to praktično znači dvije godine, naglasio je ministar.
Zadovoljstvo novom vojnom čizmom izrazio je i načelnik Glavnog stožera OSRH general pukovnik Drago Lovrić, naglasivši da se po kvaliteti opreme teško ijedan vojnik u svijetu može uspoređivati s hrvatskim.
U ime proizvođača sklopljenim poslom zadovoljstvo je izrazio Ivan Rogan, ispred tvrtke INKOP, istaknuvši kako je potpisani ugovor potvrda da samo udruživanje domaće proizvodnje jamči poslovni uspjeh i privatnog sektora i države. To je obrazložio i konkretnim podacima - na realizaciji projekta angažirano je 1000 radnika, izdvojena proračunska sredstva "vrtit" će se unutar Hrvatske, cijena je za 40 posto manja od inozemne konkurencije "koja ne radi ništa kvalitetniju čizmu od naše", te se stvara temelj za zajednički nastup na inozemnom tržištu.
Naglasio je da konkurentnost proizvoda jamči i najkvalitetniji materijal korišten u proizvodnji, pri čemu je koža hrvatskog podrijetla, dok su specijalni laminat te potplate iz uvoza.