ZAGREB
Amnesty International Hrvatske (AIH) predstavio je sinoć kampanju "Hoćemo potpis" kojom se od hrvatske vlade zahtijeva da potpiše i ratificira Fakultativni protokol uz Međunarodni pakt o ekonomskim, socijalnim i kulturnim pravima. Od vlade se traži da pokaže istinsku namjeru da zaštiti ekonomska, socijalna i kulturna prava građana te potpiše Fakultativni protokol, istaknuto je na predstavljanju. Taj protokol omogućuje nam da pravdu potražimo na međunaordnoj razini ako su nam prekršena prava kao što su, primjerice, prava na povoljne radne uvjete, pravo na odgovarajući životni standard, primjereno stanovanje, osiguranu liječničku skrb, a država nam pri tom ne ponudi zadovoljavajuće rješenje, rekla je voditeljica za Ureda za zagovaranje prava AIH Valentina Otmačić. Da bi Fakultativni protokol stupio na snagu mora ga potpisati i ratificirati barem 10 zemalja. Do sad ga je potpisalo 35 zemalja, uključujući i neke susjedne primjerice BiH, Crna Gora i Slovenija, a ratificirale tri - Španjolska, Monogolija i Ekvador, dodala je Otmačić.
ZAGREB
U predizbornim kampanjama u Hrvatskoj, marketinška funkcija sve više potire demokratsku i ako se to ne regulira, štetu će imati birači, jedan je od zaključaka sa skupa održanog sinoć na Fakultetu političkih znanosti (FPZ) u Zagrebu pod nazivom "Predizborne kampanje: medijsko-politički cirkus ili putokaz biračima". "Odgovornost je na institucijama da na divljem marketinškom tržištu reguiliraju prostor u kojem se tržišna utakmica odvija kako bi demokratska dimenzija došla do izražaja, što danas nije slučaj", rekla je profesorica FPZ-a Marijana Grbeša na skupu, koji zajednički organizirali FPZ i nevladina udruga GONG povodom 20. godišnjice prvih višestranačkih izbora u Hrvatskoj. Vani se kampanja vodi na zdravstvenim, poreznim i reformama socijalnog sustava, a kod nas na "crvenima i crnima, dijaspori, vjeronauku u školama", rekla je novinarka Novog lista Nataša Božić. Profesor FPZ-a Dražen Lalić ocijenio je kako je Hrvatska demokracija početkom 90-ih počela s dobrom kampanjom, no zadnji parlamentarni izbori i kampanja 2007. donijeli su, rekao je, rigidni materijalizam i potrebu da se vlast osigura pod svaku cijenu. Podsjetio je da je tada HDZ, prema analizi broja TV spotova i bilborda, utrošio 50 posto ukupnih sredstava u kampanji 2007. Takvo enormno povećanje troškova, vezano je dijelom i za političku korupciju, o čemu danas imamo sve više informacija, kazao je Lalić. HDZ-ova saborska zastupnica Sunčana Glavak je podsjetila da su upravo HDZ i sadašnja vlada imali "snage i volje" donijeti novi zakonski okvir financiranja političkih aktivnosti i izborne promidžbe. "To je jedan od mehanizama koji može spriječiti korupciju i snažno antikoruptivno sredstvo", kazala je.