Profesori Mihajlo Dika, Zoran Parać, Dalibor Čepulo, Slaven Ravlić i Ivan Rimac - autori otvorenoga pisma o trima zakonskim nacrtima od 20. siječnja ove godine, izvijestili su da je to pismo do sada potpisalo gotovo 500 građana, među kojima i više od 90 posto profesora i suradnika Pravnoga fakulteta te mnogi drugi članovi akademske zajednice.
U priopćenju stoji da je, nakon objave toga pisma, "Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa počelo iznositi neistine o zakonskim nacrtima", te da, ohrabreni širokom podrškom žele obavijestiti javnost o svojim stajalištima koja su saželi u sedam točaka, od kojih se u tri osvrću na ono što smatraju neistinom, u tri iznose ono što traže od ministra Fuchsa dok u jednoj sažimaju ono na čemu inzistiraju.
Tako smatraju da nije istina da se novim zakonima uvodi besplatan studij već se naprotiv njima namjerava povećati financiranje visokog obrazovanja iz sredstava studenata jer bi besplatan studij bio moguć samo kada bi država preuzela punu financijsku odgovornost za visoko obrazovanje, a predloženim zakonima planira se smanjenje ulaganja u javno visoko obrazovanje što će stvoriti dodatni pritisak na financiranje sveučilišta iz sredstava studenata.
Navode da nije istina i da zakonske nacrte podržava Europska komisija već je, naprotiv, za nacrte odgovoran isključivo ministar s kojim Komisija neće dijeliti odgovornost jer može samo ocijeniti usklađenost nekoga zakonskog nacrta s pravom Europske unije, a ne može i ne smije odlučivati o tome jesu li zakonski nacrti koje je pripremilo ministarstvo dobri za Hrvatsku što je pak isključiva odgovornost ministra.
Tvrde da nisu istiniti ni navodi ministarstva da se nacrti izrađuju u partnerstvu s akademskom zajednicom.
Profesori traže da ministar "prestane stvarati sukobe u akademskoj zajednici, vrijeđati akademske građane, da napokon prihvati činjenicu da su se nacrti zakona do sada pripremali protivno propisima o savjetovanju sa zainteresiranom javnošću".
Inzistiraju da se, sukladno propisima, zakonski nacrti moraju pripremati uz odgovarajuće savjetovanje sa zainteresiranom javnošću i dodaju da prvi korak u pripremi propisa treba biti donošenje jasne nacionalne strategije o razvoju znanosti i visokog obrazovanja.