Trenutno je 85 radnika na čekanju, a oko 1.000 od ukupno 3.300 škverana nema posla, no sindikat ne prihvaća varijantu sa čekanjem iako će radnici kroz to vrijeme primati 80 posto plaće jer kada jednom taj proces krene obično završi s propašću tvrtke, istaknuo je predsjednik sindikata Vedran Dragičević na konferenciji za novinare.
Čekanje bi bilo prihvatljivo nakon što bude skinuta zabrana ugovaranja novih poslova jer će radnici nakon toga znati da brodogradilištu ne prijeti gašenje proizvodnje. Deblokada svih brodogradilišta, koja je najavljena do 15. ožujka, pokrenula bi hrvatsko gospodarstvo bolje od bilo kojeg programa poticaja koje najavljuje premijerka Jadranka Kosor, jer je uz brodogradnju vezano 40.000 radnih mjesta u pratećoj industriji, kaže Dragičević.
Ako Brodosplit ipak ne bude deblokiran u idućih desetak dana, sindikat će pokrenuti prosvjedne akcije unutar i izvan brodogradilišta, a njegova podružnica u škveru će odlučiti hoće li se ići i na splitsku rivu, najavio je Dragičević.
Također je zatražio da Vlada radi spašavanja metalskih tvrtki, poput Metalske industrije Varaždin ili Elke, zabrani uvoz jeftinih a nekvalitetnih proizvoda iz Kine.
Što se tiče najave stečaja u splitskoj Željezari, Dragičević je upozorio kako stečajni postupak može biti pokrenut tek nakon što budu obeštećeni radnici koji potražuju i do 100.000 kuna na ime razlike između isplaćenih minimalaca i punih plaća koje im jamči kolektivni ugovor.
Vlasnik Željezare, poljski Zlomrex, trebao bi namiriti 20 do 50 posto iznosa za oko 400 radnika, na što ga treba natjerati hrvatska Vlada, a ostatak bi radnici dobili nakon pokretanja stečaja.
Kada uđemo u stečaj, Željezaru treba iznajmiti, za što ima dovoljno interesenata, bilo da se radi o zagrebačkom Ciosu vlasnika Petra Pripuza, bilo o tvrtkama iz Rusije, Italije ili Njemačke, kaže Dragičević.