Europska komisija će ubrzanim putem prihvatiti program restrukturiranja Brodosplita, a neformalno nam je rečeno da bi se to moglo dogoditi u roku tjedan do dva. Nakon toga bi brodogradilište moglo vrlo brzo ugovoriti devet novih brodova, rekao je Šegvić.
Na današnjem briefingu u Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) novinarima je potvrđeno da je Europska komisija izrazila je spremnost ubrzati proces ocjene programa restrukturiranja jer su svjesni značaja Brodosplita za Dalmaciju i Hrvatsku.
Na programu za Brodosplit se najdalje otišlo u doradi, kako bi se uskladio sa Zakonom o državnim potporama. U doradi su najvažnije dvije stvari - država i investitor trebaju dogovoriti koliki će tko dio duga preuzeti, te koji će biti konačni kapaciteti brodogradilišta nakon restrukturiranja, rečeno je u AZTN-u.
Dok program ne dobije potvrdu, sindikat je već poduzeo neke korake, kazao je Šegvić dodavši kako će radnici Brodosplita raditi za neka druga brodogradilišta.
Radnike Brodosplita treba obavezno zaposliti na remontu Inine naftne platforme u trogirskom brodogradilištu, to su brodogradilišta u vlasništvu države koje, ako se ubrzo ne riješi pitanje njihovih programa restrukturiranja, čeka ista sudbina, naglasio je Šegvić.
Dodao je kako sindikat ostaje pri stajalištu o neprihvatljivosti ponude za privatizaciju splitskog škvera koju je podnio samoborski DIV, jer smatra da ta tvrtka nema dovoljno novaca za to.
Problem privatizacije je nešto drugo, a ako je program restrukturiranja dobar brodogradilište može samo sebe financirati, kao u Italiji i Francuskoj, kaže Šegvić.