Sramotno je za Republiku Hrvatsku da se dvije domaće tvrtke nađu na arbitraži na međunarodnome sudu u Londonu, a to će se, kako se čini, dogoditi ako Vlada "ne prekine tu priču koja je loše krenula, ako ne prekine spor i ne riješi problem već danas", rekao je Komadina na redovitom susretu s novinarima.
Po njegovim riječima, postupak o arbitraži na Visokome sudu pravde (High Court of Justice) u Londonu stajao bi 3. maj na desetke tisuća eura koje si on u trenucima borbe za vlastitu opstojnost ne može priuštiti.
Postupak ne može proći bez desetaka tisuća eura, rekao je Komadina, dodajući da je, umjesto arbitraže u Londonu, trebalo ugovoriti hrvatsku arbitražu jer su potpisnici ugovora za četiri broda svi domaći sudionici.
Vladu je pozvao da održi sastanak s članovima uprava 3. maja i Uljanik plovidbe te s predstavnicima ministarstava mora, gospodarstva i financija i da razriješi spor o financiranju četiriju tankera koji se u riječkome brodogradilištu grade za domaće naručitelje te da spriječi arbitražu na londonskome sudu.
Za trenutačno stanje nisu krivi ni Uljanik plovidba ni 3. maj, treba pronaći optimalno rješenje, a dva resorna ministarstva, potpisnici ugovora o izgradnji tankera dužni su u skladu s obvezama iz ugovora razriješiti tu problematiku, istaknuo je Komadina.
Pulska Uljanik plovidba prošlog je tjedna preko Zagrebačke burze objavila da je protiv riječkoga 3. maja pokrenula arbitražni postupak vezan uz brod "Pomer" radi ispunjavanja ugovora o gradnji broda, preuzetih obveza i naknade štete te da je na londonskome sudu dobivena privremena mjera kojom se 3. maju zabranjuje daljnja prodaja i sve ostale radnje vezane uz transfer tog broda, to jest promjene vlasničkih udjela na brodu.
Tanker "Pomer" prvi je od četiriju brodova čija je izgradnja u 3. maju ugovorena za hrvatske naručitelje, pulsku Uljanik plovidbu i zadarsku Tankersku plovidbu.
Tanker je porinut u srpnju, kada se spominjalo da je njegova vrijednost 50 milijuna dolara, a još je u riječkome brodogradilištu i spreman je za isporuku.
Ugovoreno je da 3. maj pokriva sve troškove gradnje, a naručitelji ga na kraju plate po tržišnim cijenama.