Biškupić je rekao da zakon definira HRT kao javnu ustanovu koja pruža javne medijske usluge, ali ne određuje unutarnje ustrojstvo te medijske kuće, već to prepušta statutu.
Precizno su definirane javne usluge koje HRT treba pružati, a kao novina se predviđa potpisivanje ugovora između vlade i HRT-a na petogodišnje razdoblje kojim bi se odredile programske obveze nacionalnog radija i televizije te izvor i iznos sredstava za njihovo emitiranje.
HRT bi imao upravu s predsjednikom i dva člana, koje bi zajednički birali Programsko vijeće i Nadzorni odbor, koji bi imao pet članova (četiri bi na temelju javnog natječaja koji bi proveo saborski Odbor za medije imenovao i razrješavao Sabor, a jedan bi bio imenovan na prijedlog Radničkog vijeća HRT-a).
Programsko vijeće i Nadzorni odbor bi dvotrećinskom većinom svih članova, po prethodno provedenom natječaju, imenovali i razrješavali predsjednika i članove Uprave HRT-a, i donosili Statut HRT-a kao i program rada i financijski plan.
Nadzorni bi odbor nadzirao financijsko poslovanje HRT-a (donosio bi financijski plan, utvrđivao plaće i druga materijalna prava, kao i visini pristojbe uz suglasnost s upravom).
U Programskom vijeću HRT-a sjedilo bi 11 članova koje bi birao i razrješavao Sabor na prijedlog Odbora za medije. Ti bi se članovi birali iz redova uglednih intelektualaca te priznatih umjetnika stručnjaka koji su se u svom radu istaknuli u zalaganju za demokraciju, zaštitu ljudskih prava, ustavnih vrednota, razvitak civilnog društva, znanost i napredak, slobodu medija i izražavanja.
Programsko bi vijeće imenovalo glavne urednike na prijedlog Uprave i nakon provedenog izjašnjavanja novinara i urednika.
Kao novina je predviđen i HRT-ov povjerenik za korisnike usluge kojega bi na mandat od četiri godine imenovalo i razrješavalo Programsko vijeće, a koji bi bio zadužen za razmatranje pritužbi i prijedloga gledatelja, slušatelja i drugih korisnika usluga HRT-a.
HRT bi se i dalje financirao dualistički - i sredstvima od pristojbe (određivao bi je Nadzorni odbor u visini 1,5 posto prosječne neto plaće u državi za prethodnu godinu) i komercijalnim prihodima od oglašavanja (devet minuta po satu uz ograničenje na maksimalno četiri minute u udarnom terminu između 18 i 22 sata). HRT bio mogao igrane filmove prekidati promidžbenim porukama, ali samo jednom za vrijeme trajanja filma.
Morao bi voditi odvojeno računovodstvo za prihode od marketinga i od pretplate, pri čemu s zabranjuje korištenje javnih prihoda u komercijalnu djelatnost.
HRT je dužan trajno, istinito, cjelovito, nepristrano i pravodobno informirati javnost o činjenicama, događajima i pojavama u zemlji i inozemstvu od javnog interesa, poštivati i poticati pluralizam političkih, religijskih, svjetonazorskih i drugih ideja te omogućiti javnosti da bude upoznata s tim idejama.
U svojim, pak, programima ne smije zastupati stajališta ili interese pojedine političke stranke, kao ni bilo koja druga pojedinačna politička, religijska, svjetonazorska i druga stajališta ili interese, a HRT je dužan sve događaje nepristrano obrađivati i prije objave provjeriti izvor i sadržaj informacija. Dužan je i odjeljivati informacije i komentare te jasno označavati komentare kao osobno mišljenje autora.
Biškupić je naglasio i kako će HRT morati osigurati da europska djela čine većinski udio njegovoga godišnjeg vremena objavljivanja, te najmanje 40 posto tih djela emitirati izvorno na hrvatskom jeziku. Najmanje 15 posto svojeg godišnjeg programskog proračuna, HRT je dužan osigurati za nabavu europskih djela neovisnih proizvođača, od čega polovica tih sredstava mora biti namijenjena za djela proizvedena izvorno na hrvatskom jeziku.
Hrvatska glazba mora činiti najmanje 40 posto korištenoga cjelokupnog glazbenog sadržaja na svakom radijskom i televizijskom programskom kanalu.