FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Sabor o prijedlogu novog zakona o cestama

ZAGREB, 2. prosinca 2010.(Hina) - Prijedlog novog zakona o cestama danas je u prvom čitanju dobio potporu saborskih klubova.

Državni tajnik u Ministarstvu prometa Tomislav Mihotić kazao je kako se predloženim zakonom uklanjaju prepreke za učinkovito upravljanje i održavanje javnim cestama te se provodi daljnja decentralizacija upravljanja cestama na području velikih gradova (s više od 35 tisuća stanovnika) i središta županija.

Predloženim odredbama pooštravaju se i mjere za zaštitu javnih cesta (preciznijim definiranjem izvanrednog prijevoza, uvođenjem prekomjerne uporabe javnih cesta, odredbama o kontroli vozila koje obavljaju prijevoz na javnim cestama) koje će imati za posljedicu očuvanje javnog dobra u vlasništvu države i viši stupanj sigurnosti prometa na javnim cestama.

Mihotić ističe i da će odredbe kojima se uređuje pitanje uknjižbe javnih cesta u zemljišne knjige za posljedicu imati sređivanje vlasništva nad javnim cestama u odnosu na današnje neuređeno stanje u zemljišnim knjigama, odnosno omogućit će se brisanje društvenog vlasništva i vlasništva drugih osoba uz upis neotuđivog vlasništva države na javnim cestama.

Zakonom se predlaže i da osobe kojima je utvrđeno tjelesno oštećenje osjetila vida od sto posto budu oslobođene plaćanja cestarine.

Taj su prijedlog pozdravili svi klubovi, a oporba se zalaže da od plaćanja cestarine budu oslobođeni svi stopostotni invalidi.

Luka Denona (SDP) založio se za preciznije uređivanje odredbi kojima se utvrđuje koje su to gradske ceste kako bi gradovi, kazao je, znali što i u kojem obimu dobivaju na upravljanje. S tim u vezi predlaže da se sve nerazvrstane gradske ceste reguliraju kao javne ceste.

Založio se i za drukčiju formulu kojom se uređuje preraspodjela sredstava za održavanje javnih cesta, a koja se u najvećem dijelu prikupljaju iz postotka cijene goriva, kako bi se i županijama koje imaju puno javnih cesta, ali mali broj stanovnika pa time i mali broj vozila, omogućilo da dobiju "veći dio kolača" kako bi kvaliteno mogle provoditi održavanje.

Ivan Bogović (HDZ) istaknuo je da se predloženim zakonom, u koji su ugrađene direktive zakonodavstva EU, osigurava provedba europskog modela plaćanja cestarine i uključivanje hrvatske cestovne mreže u sustav interoperabilnog plaćanja cestarina u cestovnoj mreže EU.

Boro Grubišić (HDSSB) prigovorio je predloženoj odredbi o odgovornosti vozača u slučaju naleta na divljač, upozorivši da nije propisana nikakva odgovornost lovoovlaštenika za takve slučajeve, već isključivo vozača, iako se, ističe, nalet vozila na divljač uglavnom ne može spriječiti jer je nepredvidiv.

Stoga predlaže da se naknada štete za takve slučajeve propiše kroz obvezno osiguranje vozila.

U javne ceste u Hrvatskoj razvrstano je ukupno 29.546,9 km cesta i to 1.562,6 km autocesta (izgrađeno je 1.242 km autocesta, od čega 78 km još nije u punom profilu), 6.819,7 km državnih cesta, 10.867,4 km županijskih cesta i 10.297,2 km lokalnih cesta.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙