Rezultate posljednje skupine testiranih pješačkih prijelaza u Hrvatskoj i Europi objavio je HAK, koji je danas priopćio da je testiranje u sklopu programa EuroTesta provelo 17 partnera, nacionalnih autoklubova, među kojima je i HAK kao jedini izvan EU-a. Ispitivanje je provedeno drugu godinu zaredom, a zaključak je da pješačke prijelaze u Europi treba znatno poboljšati.
Ispitivanje je provedeno u 18 europskih gradova iz 15 različitih zemalja: u Beogradu, Bremenu, Bruxellesu, Firenci, Innsbrucku, Lisabonu, Ljubljani, Luganu, Luksemburgu, Malagi, Nijmegenu, Nuernbergu, Oslu, Parizu, Pragu, Splitu, Torinu i Valenciji.
U Splitu je testirano 15 pješačkih prijelaza, od kojih je pet dobilo ocjenu loše, četiri ocjenu prihvatljivo, a šest je ocijenjeno s tricom. Ukupna ocjena ispitanih pješačkih prijelaza u Splitu je prihvatljivo (2), što ga svrstava u donji dio ljestvice.
Najgori je pješački prijelaz pronađen u Luganu. Predugačak pješački prijelaz (27 metara), bez pješačkih otoka, s lošim rješenjem sustava pješačkog prijelaza, kompletirao je izgled negativne sigurnosne procjene i zaslužio naziv "najgori prijelaz" ove godine.
Ove je godine proširen test na mnoge europske gradove srednje veličine kako bi se ponudio širi pregled rješenja pješačkih prijelaza.
Rezultati su pokazali koliko se pješački prijelazi razlikuju u Europi. Ukupni rezultati pokazali su da 50 prijelaza od 270 nije uspjelo u testu, odnosno dobili su ocjene "loše", a ocjenu "jako loše" dobio je samo jedan pješački prijelaz.
Gotovo polovica prijelaza ocijenjeno je pozitivno. Preostalih 90 prijelaza (gotovo trećina) dobilo je ukupnu ocjenu "prihvatljivo". U usporedbi s 2008. i 2009. više prijelaza ocijenjeno je negativno u ovogodišnjem testiranju.
Već treću godinu ACI i autoklubovi partneri testiraju pješačke prijelaze u okviru EuroTesta, međunarodnog test-programa koji uključuje 17 autoklubova u okviru FIA (Federation Internationale de l'Automobile), član kojega je i Hrvatski autoklub od 2004.
Svake godine u Europi više od 8000 pješaka smtrno strada u cestovnim nesrećama. Gotovo četvrtina nesreća događa se na pješačkim prijelazima, mjestu određenu za sigurno prelaženje. U mnogim europskim zemljama smrtnost pješaka raste, unatoč poboljšanju ukupne sigurnosti na cesti.