Sporazum o očuvanju hrvatske brodogradnje, koji predlaže povjeravanje poslovanja brodogradilišta samim zaposlenicima pod okriljem države na 10 godina, jedina je šansa za spas hrvatske brodogradnje, ustvrdila je na konferenciji za novinare Jelinić-Starčević.
Stoga stečaj koncerna A-tec, koji je proglašen na Trgovačkom sudu u Beču u srijedu, 20. listopada, i obustava prodaje dionica tvrtke na austrijskoj burzi ne trebaju značiti "smrt riječkog škvera", već je to prilika da Vlada što prije prihvati sporazum i osnuje tim koji će predloženi model provesti u djelo.
Tražimo hitan sastanak s premijerkom Jadrankom Kosor na kojem ćemo raspraviti plan restrukturiranja brodogradilišta, a ministra gospodarstva Đuru Popijača, koji je ignorirao naše inicijative i apele, ne smatramo kompetentnim za daljnje rasprave o sudbini škverova, rekla je Jelinić-Starčević.
A-tec je pod vodstvom Mirka Kovatsa doživio krah, a stečaj tog koncerna, krovne kompanije u holdingu koji zapošljava oko 12 tisuća ljudi, treći je najveći stečaj u povijesti te zemlje, kaže Jelinić-Starčević.
Kovatsa, čije kreditne obveze premašuju 350 milijuna eura, smatra industrijalcem na rubu zakona koji je neposredno odgovoran za 37 stečajeva u Austriji.
Protiv njega je Državnom odvjetništvu u Rijeci podigla i kaznenu prijavu zbog krađe poslovne tajne – plana restrukturiranja 3. maja kojeg je Kovats, kako tvrdi, prepisao kad je pred godinu dana odlučio kupiti riječki škver.
Ona smatra da pravi razlog Kovatseve odluke o kupovini 3. maja nije bilo očuvanje brodograđevne djelatnosti (nikad nije napravljen ni due dilligence – dubinsko snimanje) već podizanje cijena dionica koncerna.
Predstavnik radnika u Nadzornom odboru 3. maja Nikša Moretti od Vlade je još jednom zatražio hitno izdavanje jamstava za osnaženje ugovora za izgradnju četiriju asfalt-tankera za švedskog brodara Wisby Tankers koji, ako se to ne dogodi do 29. listopada, ima pravo raskinuti ugovor vrijedan 120 milijuna američkih dolara s riječkim škverom.