Dužnosnici CFDT-a potvrdili su da su na sastanku kasno navečer u četvrtak odobrili pokretanje štrajka, koji bi trebao početi već u petak, prenosi agencija Reuters.
Prosvjedi vozača kamiona, koji mogu blokirati sve važnije prometnice i zaustaviti dopremu ključnih roba poput prehrambenih namirnica, u prošlosti su uspjeli natjerati francuske vlade da odustanu od nekih nepopularnih mjera.
Francuska vlada zasad ne popušta pred sindikatima koji se čvrsto protive povišenju minimalne dobne granice za umirovljenje sa 60 na 62 godine. Na sindikalne prosvjede u utorak odazvalo se između 1,2 i 3,5 milijuna ljudi, a sindikati su najavili da će svoje akcije intenzivirati.
Nacionalnom štrajku su se osim radnika u prometu odazvali i radnici u rafinerijama i drugim energetskim postrojenjima, te srednjoškolci, studenti i članovi njihovih obitelji. Riječ je o već osmom nacionalnom štrajku otkako je Sakozyjeva vlada sastavila sporni prijedlog mirovinske reforme.
Prema anketama, 54 posto Francuza sklono je općem štrajku po uzoru na 1995., kada je vlada u konačnici odustala od mirovinske reforme.
Prosvjedi međutim nisu zaustavili proces prihvaćanja zakona o mirovinskoj reformi, koji je već potvrđen u rujnu u Nacionalnoj skupštini, a o njemu se trenutno raspravlja u Senatu.
Sarkozyjeva konzervativna stranka UMP zajedno sa saveznicima ima komotnu većinu u oba doma parlamenta i, kako ocjenjuju analitičari, prihvaćanje zakona može spriječiti samo osobna odluka Sarkozyja, prenosi agencija dpa.
Sarkozy i ministar rada Eric Woerth napravili su neke ustupke sindikatima, osobito glede zaposlenih majki, ali su više puta naglasili da neće odustati od ključne točke reforme, postupnog povećanja minimalne dobi za umirovljenje sa 60 na 62 godine do 2018.
Francuska ima jednu od najnižih dobi za umirovljenje u 27-članoj Europskoj uniji.
Prema izvješću EU-a, troškovi mirovina u Francuskoj su 2007. iznosili 13 posto bruto domaćeg proizvoda, što je znatno iznad prosjeka Unije od 10,3 posto.