FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Pad povjerenja njemačkih potrošača

BERLIN, 29. prosinca 2006. (Hina/AP) - Rast zabrinutosti njemačkih potrošača oko posljedica skorog povećanja poreza na dodanu vrijednost (PDV) izazvao je pad povjerenja potrošača u najvećem europskom gospodarstvu s nedavno dosegnutih visokih razina, pokazali su u petak objavljeni rezultati jednog ispitivanja.
BERLIN, 29. prosinca 2006. (Hina/AP) - Rast zabrinutosti njemačkih potrošača oko posljedica skorog povećanja poreza na dodanu vrijednost (PDV) izazvao je pad povjerenja potrošača u najvećem europskom gospodarstvu s nedavno dosegnutih visokih razina, pokazali su u petak objavljeni rezultati jednog ispitivanja.

Skupina za istraživanje tržišta GfK priopćila je da je njezin pokazatelj očekivanog raspoloženja potrošača za siječanj pao na 8,7 bodova s 9,2 u prosincu. Prosinački podatak ujedno je revidiran naniže, s ranije izviještenih 9,4 bodova.

"Potrošači očigledno doživljavaju skorašnji rast PDV-a kao ogromno opterećenje za njihovu kupovnu moć", stoji u priopćenju GfK-a. "Situacija je dodatno pogoršana povećanjem doprinosa za zdravstveno i mirovinsko osiguranje kao i ukidanjem poreznih rasterećenja", dodaje se nadalje u tom priopćenju.

Međutim, ispitivanje je također pokazalo da Nijemci imaju trenutno najoptimističniji stav glede prognoza za njemačko gospodarstvo u šest godina. Taj je pokazatelj indeksa porastao za 25,4 bodova na 35,7 bodova u prosincu - što je njegova najviša razina od siječnja 2001.

Ova je godina, nakon višegodišnje stagnacije, rezultirala rastom njemačkog gospodarstva, dok je nezaposlenost na najnižoj razini u četiri godine. Dužnosnici i ekonomisti sve su snažnijeg uvjerenja da će time biti umanjen eventualni negativni učinak povećanja PDV-a.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙