Skupina za istraživanje tržišta GfK priopćila je da je njezin pokazatelj očekivanog raspoloženja potrošača za siječanj pao na 8,7 bodova s 9,2 u prosincu. Prosinački podatak ujedno je revidiran naniže, s ranije izviještenih 9,4 bodova.
"Potrošači očigledno doživljavaju skorašnji rast PDV-a kao ogromno opterećenje za njihovu kupovnu moć", stoji u priopćenju GfK-a. "Situacija je dodatno pogoršana povećanjem doprinosa za zdravstveno i mirovinsko osiguranje kao i ukidanjem poreznih rasterećenja", dodaje se nadalje u tom priopćenju.
Međutim, ispitivanje je također pokazalo da Nijemci imaju trenutno najoptimističniji stav glede prognoza za njemačko gospodarstvo u šest godina. Taj je pokazatelj indeksa porastao za 25,4 bodova na 35,7 bodova u prosincu - što je njegova najviša razina od siječnja 2001.
Ova je godina, nakon višegodišnje stagnacije, rezultirala rastom njemačkog gospodarstva, dok je nezaposlenost na najnižoj razini u četiri godine. Dužnosnici i ekonomisti sve su snažnijeg uvjerenja da će time biti umanjen eventualni negativni učinak povećanja PDV-a.