Edukacija odgajatelja, nastavnika i stručnjaka počet će prvo u zagrebačkim vrtićima i školama u koje je uključeno najviše djece s teškoćama u razvoju - u dječjim vrtićima Potočnica, Duga, Utrine i Vladimir Nazor te osnovnim školama Horvati i Kralja Tomislava, a zatim će se proširiti na sve zagrebačke vrtiće i osnovne škole, rekla je pomoćnica pročelnika Marinka Bakula-Anđelić. Nakon toga edukacija će se proširiti i na roditelje.
Provodit će ju stručnjaci zagrebačkog Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Akademije za razvojnu rehabilitaciju, a organiziraju je dva zagrebačka gradska ureda - Gradski ured za zdravstvo, rad, socijalnu zaštitu i branitelje i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.
Na konferenciji za novinare sudjelovali su ravnatelji vrtića i škola te Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Akademije za razvojnu rehabilitaciju.
Stručnjaci su rekli kako je uočena potreba za edukacijom odgajatelja, nastavnika i pedagoga u vrtićima i školama kako bi oni bili osposobljeni za prepoznavanje i adekvatan pristup djeci s teškoćama u razvoju.
Božica Šimleša iz Gradskog ureda za obrazovanje rekla je da je ove školske godine u zagrebačkim osnovnim školama evidentirano 1925 djece s teškoćama, dok ih je prije pet godina bilo 1350. Istaknula je važnost edukacije odgajatelja, nastavnika i drugih stručnjaka koji rade s djecom, te važnost zapošljavanja što više adekvatnih stručnjaka (pedagoga, psihologa, defektologa, logopeda...) u osnovne škole. Rekla je kako je Ministarstvo znanosti ove školske godine zaposlilo 10-ak defektologa u osnovne škole.
Naveden je i podatak da je u zagrebačkim dječjim vrtićima od 30 do 40 posto djece s raznim teškoćama. Važno je teškoću kod djeteta prepoznati što ranije i zbog toga je potrebno educirati sve one koji rade s djecom, ali i roditelje. Istaknut je i problem nedovoljnog broja stručnjaka koji bi trebali raditi s djecom u vrtićima i školama.