Očekuje se da će u 2006. ta industrija zabilježiti 500 milijuna dolara gubitka - manje od prethodno prognoziranih 1,7 milijardi dolara. Prema riječima dužnosnika tog udruženja, takve bolje prognoze odražavaju sve veću učinkovitost i kontinuirani rast broja putnika.
"Stanje u toj industriji sada ocjenjujemo znatno boljim unatoč rastu cijena nafte, koji je izazvao rast troškova poslovanja", kazao je Brian Pearce, glavni ekonomist IATA-e.
Isključi li se šest milijardi dolara vrijedne troškove restrukturiranja američkih kompanija Delta Air Lines Inc i Northwest Airlines Corp, u 2006. globalna zrakoplovna industrija ostvarila bi dobit, navodi se u priopćenju IATA-e.
Više prognoze za 2007. odražavaju pad cijena zrakoplovnog goriva s rekordne razine od 93 dolara po barelu, ističe taj savez sa sjedištem u Ženevi, čije su zrakoplovne tvrtke članice zaslužne za 94 posto ukupnog međunarodnog zračnog prometa.
IATA, međutim, upozorava da je doseg daljnjih značajnijih padova cijena energenata u 2007. vrlo ograničen. "Troškovi goriva u idućoj bi godini trebali ostati na prosječnih 26 posto operativnih troškova", ističe IATA.
Sjevernoameričke zrakoplovne tvrtke u ovoj bi godini trebale zabilježiti gubitak od 3,7 milijardi dolara, dok bi europske i azijske trebale ostvariti dobit, ističe nadalje IATA, čiji se podaci ne odnose na domaći zračni promet.