Procjenjuje se da u Hrvatskoj djeluje oko 250 pčelara robnih proizvođača, a ukupna proizvodnja se kreće oko 5.000 tona godišnje.
Oko 20 posto proizvedenog meda proda se u okviru sivog tržišta i taj problem treba što skorije riješiti, istaknuto je.
Nužno je izgraditi prepoznatljivi tržišni brand hrvatskog meda koji će se, među ostalim, u Europi prodavati u delikatesnim trgovinama, a to se ne može ostvariti bez suradnje s pčelarima robnim proizvođačima.
Predsjednik Hrvatske Udruge pčelara proizvođača Željko Vrbos naglasio je kako veliki proizvođači imaju određene interese koji se razlikuju u odnosu na proizvođače amatere odnosno pojedince koji se tom djelatnošću bave iz razonode.
Europska potražnja za medom iznosi oko 200.000 tona, a Hrvatska ima izvozne šanse zbog kvalitete te raznolikosti meda, istaknuto je.
Nužno je također izmijeniti sustav poticaja kako bi se poboljšala produktivnost odnosno povećala proizvodnja.
Najviše meda proda se tijekom turističke sezone, a potražnja stranih turista za njim nedvojbeno pokazuje da smo konkurentni.
Hrvatski med je gotovo u potpunosti eko med te zaslužuje nešto veću cijenu od konkurencije koja ponekad nastupa s damping cijenama, rečeno je.