Cilj Republike Hrvatske je da postane zemlja s najvišim standardom obrazovanja u ovom dijelu Europe, a po poznavanju stranih jezika već je bitno iznad mnogih, ne samo susjednih zemalja već i starih članica Europske unije, rekao je Radovan Fuchs pomoćnik ministra znanosti, obrazovanja i športa. Proučavanje i promocija jezika trebala bi biti nit vodilja u stvaranju modernog društva, dodao je Fuchs.
Europski jezični portfolio pomaže učenicima da prate svoje znanje stranih jezika i osvijeste način na koji ih uče, rekla je Alida Matković, načelnica Uprave za međunarodnu suradnju Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, koje je sa ŠK surađivalo na projektu.
Portfolio omogućuje da učenici bilježe sve što su naučili u formalnoj i neformalnoj izobrazbi, a i motivira ih za daljnje učenje stranih jezika, dodala je Matković.
Taj priručnik ima pedagoško-odgojnu ulogu jer uz pomoć njega učenici razvijaju sposobnost promišljanja i samoprocjene te izvješćuje o iskustvu i konkretnim postignućima u učenju jezika.
Portfolio se sastoji od tri dijela - Jezične putovnice (izvješće o postignutim svjedodžbama, diplomama, potvrdama o završenim tečajevima), Jezičnog životopisa (s podatcima o načinu na koji se uči jezik) i Dosje (osobna zbirka radova).
Yvonne Vrhovac, profesorica i članica Nacionalnog odbora za izradbu Europskog jezičnog porfolija, smatra da je najveća vrijednost projekta što potiče višejezičnost i samostalnost te podiže svijest o različitim razinama znanja jezika, uzimajući u obzir različite kontekste učenja stranih jezika.
Projekt objavljivanja portfolija osmislio je Odjel za moderne jezike Vijeća Europe u Strasbourgu, a dosad ih je objavljeno osamdesetak.
Zajednički europski referentni okvir za jezike daje potpuno nov i razrađen model za opisivanje i rangiranje uporabe jezika te potrebnih vještina i znanja, a namijenjen je jezičnim stručnjacima.
Europska jezična mapa za odrasle sastoji se od Jezične biografije, Dosjea i Jezične putovnice te predstavlja svojevrsni katalog znanja koji omogućuje praćenje vlastitog napretka u učenju stranog jezika i evidentiranje podataka o jezicima koje govori.