Igor Kanižaj s PFZ-a rekao je da je medijsko tržište uvelo nova pravila koja su dovela do pada profesionalnih standarda, banalizacije sadržaja i porasta sudskih procesa protiv novinara.
Sve je to dovelo do pada povjerenja građana u medije, što potvrđuju i podaci Eurobarametra (služba Europske komisije za ispitivanje javnog mnijenja) iz 2005. po kojima samo 35 posto građana vjeruje tisku, kazao je Kanižaj.
Pokazalo se također, rekao je, da zbog okrupnjavanja medija više ne postoji nekoliko izvora informacija, već samo jedan koji utječe na ono što će se objaviti. Stoga su u trendovima okrupnjivanja medija, smatra Kanižaj, od velike važnosti javni mediji, što pokazuje i iskustvo europskih država.
Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva (HND) Dragutin Lučić kazao je da se u hrvatskim medijima može po onome što oni ne sadrže vidjeti koliki je utjecaj finacijskih središta moći.
Upozorio je da je u Hrvatskoj najviši PDV na tiskovine u Europi.
"Od medija se puno traži, primjerice visoke standarde, a da ih pritom država tretira kao i svaku drugu robu", rekao je.
Predsjednica Hrvatskog sindikata novinara Katja Kušec upozorila je da je u Hrvatskoj trend da se krše i ukidaju radna prava novinara. Stoga, smatra Kušec, novinari trebaju biti dobro obrazovani kako poslodavac njima ne bi manipulirao.
Tribina je održana u povodu obilježavanja 11 godina postojanja Hrvatskog komunikacijskog društva.