FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Okrugli stol pedagoga o udžbenicima za osnovnu školu

ZAGREB, 15. studenog 2006. (Hina) - Pedagozi zagrebačkih osnovnih škola smatraju da u Hrvatskoj nedostaje mjerodavna institucija, odnosno Institut za odgoj i obrazovanje, koji će se sustavno baviti pitanjem kvalitete udžbenika i pratiti odjeke primjene udžbenika u praksi.
ZAGREB, 15. studenog 2006. (Hina) - Pedagozi zagrebačkih osnovnih škola smatraju da u Hrvatskoj nedostaje mjerodavna institucija, odnosno Institut za odgoj i obrazovanje, koji će se sustavno baviti pitanjem kvalitete udžbenika i pratiti odjeke primjene udžbenika u praksi.

Jedan je to od zaključaka okrugloga stola u organizaciji Sekcije pedagoga osnovnih škola Grada Zagreba Hrvatskoga pedagoško-književnog zbora (HPKZ) na kojemu se raspravljao o školskim udžbenicima za osnovnu školu.

Pedagozi će prijedlog o osnivanju spomenutoga instituta uputiti Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa uz napomenu da danas nitko ne zna koji su udžbenici kvalitetni te da se njime ipak bavio nekadašnji Zavod za školstvo, ali ne i sadašnja Agencija za odgoj i obrazovanje. Sudionici se slažu da će oko pitanja udžbenika biti puno posla i ističu da se do sada rijetko tražilo mišljenje pedagoga o tome pitanju iako, po sudu mjerodavnih institucija, o udžbenicma odlučuju stručna povjerenstva.

S tim u vezi predsjednik HPKZ-a Hrvoje Vrgoč postavio je pitanje tko su ti stručnjaci ako je u povjerenstvu za HNOS (Hrvatski nacionalni obrazovni standard) bilo samo pet pedagoga.

Kao uvod u raspravu pedagoginja-savjetnica u Osnovnoj školi Tituša Brezovačkog Sonja Jirasek interpretirala je rezultate ankete o tomu što učitelji misle i što predlažu o izboru i primjeni udžbenika u osnovnoj školi.

Anketirano je tristotinjak učitelja zagrebačkih osnovnih škola kojima je postavljeno više pitanja o udžbenicima o kojima su se pak očitovali s obzirom na stanje u 2004. te u protekloj godini.

Jedno od pitanja odnosilo se i na kriterije po kojima učitelji odabiru udžbenike, pa je tako, rekla je Jirasek, utvrđeno da učitelji još uvijek udžbenike odabiru najviše na temelju osobnoga iskustva te savjeta stručnjaka.

Ipak, istaknula je, rezultati ukazuju na to da se smanjuje utjecaj učitelja na odabir udžbenika, kao i to da ih sve manje pohađa radionice premda gotovo četvrtina učitelja smatra da su one bile kvalitetnije prošle godine nego 2004. godine.

Anketa je pokazala i da učitelji smatraju da su potrebni kvalitetniji i strožiji kriteriji za odabir udžbenika, ali i to da im, suprotno uvriježenomu mišljenju, odgovara veći broj udžbenika između kojih će odabrati onaj koji smatraju najboljim.

Kako je najavio član Sekcije Stjepan Cipek, rezultati ankete bit će objavljeni u "Napretku" - časopisu HPKZ-a, a nadaju se da će tekst o tome objaviti i "Školske novine".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙