IDEM će na Cvjetnom trgu sudjelovati na smotri Koordinacije udruga za djecu u Hrvatskoj, te će tu manifestaciju u povodu Dana prava djeteta iskoristiti za upoznavanje javnosti s akcijom zagovaranja prava djece s posebnim obrazovanim potrebama.
Po stručnim procjenama, u Hrvatskoj je 10 posto školske djece s posebnim potrebama, no evidentirano ih je tek jedan posto, primjerice u Zagrebu ima službeno samo 690 takvih učenika, kaže administrativna tajnica Udruge IDEM Jadranka Brkljačić.
Roditelji i djeca s teškoćama u učenju poput hiperaktivnosti, poremećaja pažnje (disleksije i disgrafije), perceptivno-motoričkih smetnji, snižene intelektualne sposobnosti itd. ulažu ogromne napore da donekle zadovolje zahtjeve škole, neprikladne njihovim posebnostima.
No, unatoč tome okolina ih često etiketira kao loše učenike - lijene, glupe, nemarne, neposlušne i zločeste, a takvima ih smatra i nemali broj učitelja, što rezultira lošim odnosom njihovih vršnjaka i roditelja ostalih učenika.
Stoga su roditelji odlučili djelotvornije pomoći svojoj djeci - osnivanjem centra za djecu i mlade s teškoćama u učenju, koji će im sustavno i kvalitetno pružati podršku u prevladavanju prepreka u školovanju. Elaborat o takvom centru napravili su stručnjaci s Defektološkog fakulteta.
Centar POP bio bi jedinstvena stručna služba za koordinirano provođenje, praćenje i evaluiranje školovanja djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovitim školama.
Pružao bi usluge roditeljima u boljem razumijevanju svoje djece, učiteljima u prepoznavanju posebnih potreba i izradi planova rada u skladu s teškoćama svakog djeteta, te učenicima u školi uvođenjem asistenta u nastavi.