Kako prenosi "Oslobođenje", revizija studije izvedivosti koja je u tijeku pokazala je kako je cijena građevinskih radova nerealno prikazana.
Ona je, prema navodima tog lista, za 800 milijuna konvertibilnih maraka (oko 400 milijuna eura) veća od prikazane dokumentacijom iz studije izvedivosti.
"Očekivao sam da će biti obratno. Tražio sam da cijena bude manja i dobivao sam takva uvjerenja", izjavio je ministar transporta i komunikacija BiH Branko Dokić.
Studija izvedivosti predstavljena proteklog ljeta pokazivala je kako će ukupni troškovi gradnje 330 kilometara koridora V c stajati 6,9 milijardi KM (oko 3,5 milijardi eura).
Problem je navodno nastao u spornim troškovima gradnje najzahtjevnije dionice koja povezuje Sarajevo i Mostar, gdje treba biti veliki broj tunela.
Neimenovani sugovornici kazali su "Oslobođenju" kako talijanska tvrtka "Carlo Lotti & Associati" ove troškove procijenila znatno većim u odnosu na izračun što ga je izradio Institut građevinarstva Hrvatske (IGH).
"Dnevni avaz" upozorava pak kako Parlament BiH, odnosno njegov odbor za promet i komunikacije, nikada nije dobio službenu informaciju o gradnji koridora V c, uključujući tu i prijedlog zakona o cestama bez kojega ne može početi gradnja najvažnije auto ceste kroz državu.
Tajnik Ministarstva transporta i komunikacija Nikola Šego kazao je ovim povodom kako će zakon o cestama ionako biti posao novog Vijeća ministara.
Komentirajući poteškoće s dokumentacijom za koridor V c, Šego je potvrdio kako se kasni s prvom fazom.
"Druga faza je stvar politike i ja ne znam kada i kako će početi", kazao je ovaj dužnosnik upozoravajući kako se zapravo ne zna ni hoće li tu fazu provoditi državna ili entitetska tijela vlasti.
Predsjednik vlade Republike Srpske Milorad Dodik prošlog je tjedna najavio kako će taj entitet samostalno graditi dio koridora V c između Svilaja i Doboja tako što će za to dati koncesiju austrijskom koncernu "Strabag".
Vlasti Federacije BiH, koje su do sada vlastitim sredstvima izgradile 20 kilometara auto ceste na dionici od Sarajeva do Visokog, najavile su pak kako će s tim pristupom nastaviti. Ovog se tjedna očekuje potpisivanje ugovora o gradnji nove dionice u dužini od 7,6 kilometara od Visokog prema Kaknju, koja bi trebala biti dovršena u roku godinu dana.