Kako se doznaje od nadzornika prve etape izgradnje Tonča Ljubetića iz Hrvatskih cesta, nakon turističke sezone, tijekom koje se gradilo čvorište u Kaštel Sućurcu s pristupnim cestama, strojevi su ovih dana započeli s probijanjem glavne trase uzduž postojeće prometnice na sjevernoj strani i to od izlaza s izgrađenog dijela četverotračne ceste u Solinu do tog čvorišta u dužini 4,2 kilometra.
Paralelno se gradi i tri kilometra zamjenskih i pristupnih cesta na tom dijelu buduće brze ceste, što bi trebalo biti gotovo do 15. lipnja iduće godine.
Premda je, prema Ljubetićevim riječima, nastavak izgradnje kasnio zbog poteškoća s otkupom zemljišta, arheoloških istraživanja te premještanja podzemnih električnih i vodovodnih instalacija, taj će rok, istaknuo je, biti poštivan, a vrijeme će se nadoknaditi smjenskim radom.
Kroz Kaštela se planira dogradnja dvaju novih i rekonstrukcija dvaju postojećih južnih trakova ceste do Planog kod Trogira, gdje će se graditi veliko prometno čvorište. Osim četiriju čvorišta, na toj bi se dionici gradila i četiri nadvožnjaka i podvožnjaka te vijadukt preko željezničke pruge u Kaštel Kambelovcu kao i brojni pješački nathodnici i pothodnici.
Radovi ne bi trebali usporavati ili ometati promet budući da će se graditi u etapama od po nekoliko kilometara, a s izvođačima će se ugovarati sukcesivno, kazao je Ljubičić.
Vrijednost je radova na toj dionici oko 60 milijuna eura.
Izgradnja cjelokupne brze ceste Trogir - Omiš, od koje je dio od Solina do Stobreča dug 10-ak kilometara dovršen prije 10-ak godina, odvijat će se u tri faze - od Trogira do Solina, zatim od Stobreča do Dugog Rata te od tog mjesta do istočnog izlaza iz Omiša.
Druga faza obuhvaća gradnju nove 11 kilometara duge četverotračne prometnice od Stobreča do Dugog Rata kod Omiša koja će ići južnom padinom Mosora, iznad Podstrane, Jesenica i Duća s, također, četiri čvorišta.
Od Dugoga Rata cesta će zaobići Omiš i zbog tehnički iznimno zahtjevne konfiguracije terena, imat će samo dva traka s mostom preko Cetine do istočnog izlaza iz toga grada. Na toj desetkilometarskoj dionici potrebno je izgraditi čak šest tunela, ukupno dugih 4,7 kilometara, te još devet vijadukata.
U gradnju dionice od Stobreča do Omiša, budući da se, za razliku od one kroz Kaštela, gradi sasvim nova trasa, bit će uloženo čak 125 milijuna eura.
Novac, ukupno oko 200 milijuna eura, osigurat će se međunarodnim kreditnim zaduženjima.