Prema podacima koje je iznio, Vijeće je zaprimilo oko 500 korisničkih predstavki, od kojih se više od 350 odnosi na dialere, a ukupna vrijednost štete nanesene korisnicima doseže 1,3 milijuna kuna.
Dialeri su programi koji se, najčešće bez znanja korisnika, instaliraju kada on pretražuje internet. Kad korisnik sljedeći put uspostavi internetsku vezu, računalo ne zove broj njegovog internet providera, nego neki broj u inozemstvu. Internet i dalje radi normalno, ali uz visoki račun za telefonske usluge.
Hreljac je prenio stav Vijeća da postojeća HT-ova softverska zaštita od dialera nije dovoljna te da je rješenje u zabrani poziva prema određenim brojevima, koja je nužna zbog nedovoljne educiranosti korisnika.
Stoga je Vijeće ponudilo HT-u izvansudsku nagodbu koja se odnosi na zaduženja uzrokovana dialerima.
Prema prijedlogu te nagodbe, korisnik se obvezuje podmiriti 10 posto spornog računa, uz uvjet da će u svim budućim slučajevima snositi cjelokupan trošak računa prouzročen dialerima, a operator da će korisniku oprostiti preostali dio duga.
Predloženo je također, da korisnicima kojima je privremeno ili trajno raskinut pretplatnički odnos zbog visokog računa uzrokovanog dialerima, HT ponovno, bez naknade, uključi pretplatničku opremu.
No, HT je odbio nagodbu, a Vijeće smatra da je to učinio, kaže Hreljac, koristeći svoj vodeći tržišni položaj.
Pretplatnici koji se smatraju oštećenima, mogu svoje interese pokušati ostvariti na redovnom sudu, a Vijeće će i dalje pokušavati nagoditi se s HT-om, kaže Hreljac.
Vijeće korisnika upozorava i na činjenicu da korisnik ima pravo žalbe na telefonski račun i poduzete mjere protiv njega, ali da su obje žalbene instance u HT-ovom sustavu, pa je korisniku najčešće onemogućen za njega pozitivan ishod žalbe. Stoga će Vijeće, najavio je Hreljac, tražiti zakonske izmjene prema kojima bi žalba u drugoj instanci bila rješavana izvan HT-a. Isto tako, tražit će da korisnik, prije okončanja žalbenog postupka, može prijeći drugom operatoru.
Predstavnica HT-a Ivana Werft, savjetnica u korporacijskim pravnim poslovima HT-a, koja je pratila press konferenciju i tijekom nje se javila za riječ, istaknula je pak da je HT osigurao primjerenu zaštitu od dialera te da je u kampanju obavještavanja korisnika krenuo još 2002. godine. Komentirajući zahtjev Vijeća za zabranu poziva prema spornim brojevima, rekla je da operator to ne može učiniti bez dozvole tržišnog regulatora.