Koehler je obrazložio svoj potez tvrdnjom da bi država i dalje trebala jamčiti sigurnost zračnog prometa u Njemačkoj.
U travnju su zastupnici njemačkog parlamenta odobrili vladin plan prodaje čak 74,9 posto udjela u državnoj agenciji za kontrolu zračnog prometa Deutsche Flugsicherung (DF). Sukladno odgovarajućem prijedlogu zakona, vlada je trebala zadržati najmanje 24,9 posto udjela u toj agenciji.
Tom prodajom očekivao se prihod od milijardu eura, a svoj interes za kupovinom udjela u DF-u iskazale su već zrakoplovne kompanije Lufthansa i Air Berlin te turoperator TUI i međunarodni ulagači.
Procedura pak zahtijeva da predsjednik supotpiše zakon prije njegova stupanja na snagu. Iako je to u većini slučajeva puka formalnost, Koehler je to odbio učiniti, blokirajući prijedlog zakona o privatizaciji DF-a uz obrazloženje da predviđeni udio države nije dovoljan da joj osigura kontrolu nad agencijom.
"Agencija za kontrolu zračnog prometa ima posebnu sigurnosnu ulogu i kao takva trebala bi ostati u nadležnosti države", naglasio je njemački predsjednik.
Deutsche Flugsicherung zapošljava 5.300 ljudi i dnevno koordinira više od 8.000 letova u njemačkom zračnom prostoru.