FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Svjetski dan učitelja: UN poziva na poštivanje profesije

ZAGREB, 5. listopada 2006. (Hina) - Bez ulaganja u obuku i bez promicanja ugleda učiteljskog zvanja, dugoročno je nemoguće rješavati probleme obrazovnog sustava i nedostatak učitelja, poručio je u četvrtak, na Svjetski dan učitelja, glavni direktor UN-ove agencije za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO).
ZAGREB, 5. listopada 2006. (Hina) - Bez ulaganja u obuku i bez promicanja ugleda učiteljskog zvanja, dugoročno je nemoguće rješavati probleme obrazovnog sustava i nedostatak učitelja, poručio je u četvrtak, na Svjetski dan učitelja, glavni direktor UN-ove agencije za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO).

Poruku su supotpisali Juan Somavia, glavni direktor Međunarodne organizacije rada (ILO), Ann M. Veneman, izvršna direktorica UNICEF-a i Kemal Derviš, upravitelj UN-ova programa za razvoj (UNDP).

"Nema dugoročnog rješenja za probleme obrazovanja i nedostatak učitelja bez ulaganja u obuku i bez poduzimanja mjera za promicanje ugleda učiteljskog zvanja", poručio je Koichiro Matsuura.

Prema UNESCO-vim podacima svijetu će trebati 18 milijuna novih učitelja kako bi do 2015. godine pružio kvalitetno osnovnoškolsko obrazovanje za svu djecu. Najveći izazov u ostvarenju tog cilja UN-a je područje subsaharske Afrike u kojem bi broj učitelja trebalo povećati za 68 posto do tog roka.

U arapskim zemljama valjalo bi stvoriti novih 450.000 učiteljskih mjesta, te još 325.000 učitelja na jugu i zapadu Azije, posebice u Afganistanu gdje bi se broj učitelja trebao povećati za devet posto idućeg desetljeća.

Sjeverna Amerika i Zapadna Europa također vape za učiteljima, poglavito za predmete matematiku i prirodu. Razlog tomu su demografija i uvjeti na tržištu rada jer stariji učitelji odlaze u mirovinu a mladi nisu zainteresirani za taj poziv. Problem je napose izražen u Irskoj, Španjolskoj i Sjedinjenim Državama koje će trebati oko 1,2 milijuna učitelja za iduće desetljeće.

"Učitelji su srce obrazovnog sustava", poručio je Matsuura i pozvao vlasti svake pojedine države da "profesionalno podupru učitelje, jačajući njihovu motivaciju pristojnim radnim uvjetima i primjerenom plaćom".

Posebice je u svojoj poruci odao priznanje učiteljima koji rade u zonama sukoba jer oni "svakodnevno na kocku stavljaju vlastiti život kako bi ponudili bolju budućnost mladima".

Početkom tjedna glavni direktor UNESCO-a najavio je da će agencija provesti studiju o nasilju protiv nastavnika kako bi dobila relevantne podatke o toj pojavi, identificarala područja u kojima je ta profesija najugroženija i donijela preporuke za poboljšanje.

Studija će biti posvećena uspomeni na bivšu učiteljicu i prvakinju u obrazovanju djevojčica i žena u Afganistanu. Safia Ama Jan ubijena je 25. rujna u svome domu u Kandaharu na jugu zemlje.

Godine 2006. obilježava se 40. godina od preporuka o statusu učitelja koje su zajednički izradili ILO i UNESCO i koje su jedini važeći cjelovit međunarodni standard za učiteljsko zvanje.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙