FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Saborski klubovi za izmjene ZKP-a

ZAGREB, 28. rujna (Hina) - Saborski klubovi podržali su danas Vladin prijedlog izmjena i dopuna Zakona o kaznenom postupku (ZKP), koji bi trebao taj postupak učiniti efikasnijim, ali i zatražili sustavno uređivanje tog postupka.
ZAGREB, 28. rujna (Hina) - Saborski klubovi podržali su danas Vladin prijedlog izmjena i dopuna Zakona o kaznenom postupku (ZKP), koji bi trebao taj postupak učiniti efikasnijim, ali i zatražili sustavno uređivanje tog postupka.

Predložene izmjene istražnom sucu daju ovlast da sam, bez izvanraspravnog vijeća, osumnjičenom produlji pritvor prvo za dva, a potom za još tri mjeseca.

Osumnjičenik bi tako u pritvoru mogao provesti najdulje šest mjeseci.

Izmjene bi omogućile i prikupljanje dokaza putem audio-video konferencija, a katalog kaznenih djela proširio bi se kaznenim djelima primanja i davanja mita, zlouporabe položaja i ovlasti, te kibernetičkog kriminala.

Emil Tomljanović (HDZ) smatra da će predložene izmjene podići učinkovitost istražnog postupka, te rasteretiti Vrhovni sud.

Oporbeni klubovi, međutim, upozoravaju da učestale izmjene ZKP-a stvaraju pravnu nesigurnost.

Ljubica Lalić (HSS) i Nikola Vuljanić (HNS) smatraju i da prijedlog neće donijeti previše koristi, ako se ne pristupi sustavnom reguliranju kaznenog postupka.

Lalić je upozorila na potrebu zakonskog onemogućavanja sprege sudaca i kriminala, o čemu je, podsjeća, u svom godišnjem izviješću govorio i pučki pravobranitelj.

Zakon bi trebao osigurati stegovnu odgovornost i učinkovitost sudaca, smatra Lalić.

Mato Arlović (SDP) upozorio je da je mogućnost da istražni sudac sam ili na prijedlog tužiteljstva odlučuje o pritvoru do šest mjeseci opasna po ljudska prava, u slučaju sprege suca i tužitelja.

Potporu klubova dobio je i prijedlog izmjena Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima se rok za 'podmlađivanje' kamiona i autobusa, s početka 2007., pomiče na početak 2012.

Do tog roka svi kamioni i autobusi ne bi smjeli biti stariji od 18, odnosno 10 godina kada je riječ o autobusima za prijevoz djece.

Vlada predlaže da vozači mlađi od 21 godinu ne smiju upravljati vozilima težim od 3,5 tone.

Na upozorenje zastupnika da tehnička ispravnost vozila ne smije biti upitna, državni tajnik pri Ministarstvu prometa Dražen Breglec odgovorio je da se svih 138 stanica za tehnički pregled redovito nadzire, te da postoji mogućnost zatvaranja stanica koje ne rade kvalitetno.

Najavio je i da će se iduće godine izdati znatno veći broj CEMT dozvola za prijevoz na europskom tržištu.

Sjednica je nastavljena raspravom o izmjenama Zakona o otpadu.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙