"Pokušavali smo stalno nanovo pronaći prihvatljivo pregovaračko rješenje tog problema, ali bez angažmana Kine, nemamo izbora", objasnio je u priopćenju europski povjerenik za trgovinu Peter Mandelson koji pregovara u ime 25-orice u WTO.
Kineske vlasti nameću carinu za čitava vozila na autodijelove koji predstavljaju 60 ili više posto vrijednosti jednog automobila koji u Kini sastave inozemni konstruktori.
Bruxelles u tome vidi zaobilazni način da se nametne minimalna razina od 40 posto lokalnog sadržaja u vozila sastavljena na licu mjesta, kršeći obavezu Kine u trenutku njezina ulaska u WTO.
EU koji iznosi taj problem s Pekingom "neprestano" od 2004. godine, zatražit će već u petak da njegov zahtjev za arbitražom u rješavanju problema bude ispitan 28. rujna u WTO-u, ističe Bruxelles, navodeći kako bi SAD i Kanada trebali učiniti isto.
Pravila WTO-a omogućuju Kini da blokira prvi put taj zahtjev. Ako bude tako, drugi zahtjev trebalo bi predstaviti u listopadu, predviđa već Komisija.