Studija će se, kako se navodi, temeljiti na istraživanjima koja su počela 1995., te pružiti osnove za konačnu odluku o tom velikom infrastrukturnom projektu.
Nakon studije izvodljivosti uslijedit će intenzivno tehničko i ekonomsko planiranja u kojem će sudjelovati i tvrtke iz Hrvatske.
Predviđeni završetak studije izvodljivosti i osnovnog projekta je kraj 2008, a terminal bi se izgradio i stavio u funkciju do kraja 2011. godine, navodi se u priopćenju.
Kapacitet terminala bio bi oko deset milijardi prostornih metara prirodnog plina godišnje, a omogućavao bi opskrbu plinom Hrvatske i ostalih zemalja jugoistočne Europe.
Adria LNG je zajednička kompanija s ciljem planiranja, izgradnje i upravljanja LNG/UPP terminalom i skladišnim kapacitetima na hrvatskom dijelu Jadranske obale, gdje prednost ima otok Krk, te neophodnim sistemom plinovoda s vezom na glavne transportne linije koje će osigurati prijenos plina na tržište.
Trenutni dioničari konzorcija su austrijski OMV i francuski Total, s udjelima od po 28,37 posto, hrvatska INA (22,2 posto), njemački RWE Transgas (15,95 posto) te slovenski Geoplin (5,11 posto), navodi se u priopćenju.
No, već se neko vrijeme razgovora, a očekuje se da bi se u dogledno vrijeme mogla i formalizirati, nova struktura dioničara.
Naime, ulaskom E.ON Ruhrgasa i ta bi tvrtka trebala dobiti određeni udio, a hrvatska je Vlada već ranije zatražila da hrvatski udio u konzorciju bude 25 posto. Pritom bi INA imala udio od 10 posto, a u konzorcij bi ušli i HEP sa 9 postotnim udjelom, te Plinacro s udjelom od 6 posto.