Samo u Velikoj Britaniji godišnje se proda 39.500 malih brodova, u Njemačkoj 23 tisuće, Francuskoj 26 tisuća plovila, podaci su izneseni danas u Zadru na okruglom stolu o razvoju male brodogradnje u Hrvatskoj koji govore o mogućnostima koje se otvaraju i za hrvatske proizvođače malih brodova, čija je proizvodnja još premala.
U razdoblju od 2003. do 2004. u hrvatskoj je maloj brodogradnji proizvedeno tek 270 plovila od 2,5 do 15 metara.
Na okruglom stolu pod nazivom "Razvoj male brodogradnje u Hrvatskoj i mogućnosti za unapređenje konkurentnosti", koji je održan u organizaciji američke udruge USAID, okupilo se oko 50-ak predstavnika tvrtki koje se bave proizvodnjom malih brodova.O razvoju te djelatnosti govorio je nezavisni tehnički savjetnik, s više od 30 godina iskustva u brodogradnji, John Martin kojega je angažirala udruga USAID u sklopu svoga projekta "Poduzetna Hrvatska".
Na skupu je rečeno da je USAID pokrenuo ovaj projekt zbog hrvatske tradicije u brodogradnji, sve veće potražnje za plovilima u svijetu kao i zbog pristupanja Hrvatske Europskoj uniji.
John Martin je govoreći pred okupljenim malim brodograditeljima rekao da brodogradnja u svijetu bilježi rast veći od 10 posto godišnje.
U zadnje vrijeme strane tvrtke dolaze i u Hrvatsku u potrazi za jeftinom radnom snagom. No, napomenuo je, Hrvatska se ne bi smjela profilirati kao zemlja koja proizvodi jeftine brodove, nego primarno vrlo kvalitetna plovila.
Razlozi velike potražnje za plovilima u svijetu jesu više slobodnog vremena ljudi, dostupniji i jeftiniji krediti, a uza sve to i domaće tržište traži razne brodove za razonodu i charter.
Svoj ćete proizvod moći prodati pod uvjetom da je pravi proizvod, poručio je Martin brodograditeljima. Potrebno je poboljšati kvalitetu proizvedenih brodova. Potrebno je isto tako promjeniti način razmišljanja i uvidjeti da je tržište EU veliko tržište, ali nije riječ o jednoj zemlji, nego o društvu zemalja na čija tržišta treba ući s poznavanjem različitih stranih jezika i cijenama istaknutim u različitima valutama.
U nastavku izlaganja Martin je rekao da su iznimno važni standardi u brodogradnji, ocjenjujući da u Hrvatskoj zabrinjava nedostatak nadzora kvalitete u proizvodnji.
"Ni u jednom brodogradilištu nisam mogao naići na standarde koliko čega je korišteno za izgradnju određenog broda. Osim toga ako želite prodavati svoje brodove, morate pratiti tehnološke inovacije, te posjećivati izložbe i sajmove posebice one u Duesseldorfu i Barceloni", rekao je Martin.