U odnosu na lipanj, HLIPO je narastao za 5,9 indeksnih poena, a u odnosu na početak mjerenja, u lipnju 2005. godine, za 15,3 indeksna poena.
Ti rezultati, napominju u Hendalu, pokazatelj su snažnog rasta optimizma hrvatskih gospodarstvenika, te ga smještaju u područje "gospodarskog booma".
Snažan rast poslovnog optimizma u srpnju ostvaren je u svih pet promatranih djelatnosti, dok rezultati za sektor graditeljstva, trgovine i turizma imaju najviše vrijednosti od početka mjerenja HLIPO-a.
Najoptimističnija djelatnost je graditeljstvo, koje s indeksom 128,7 bilježi rast od 3,8 poena u odnosu na lipanj 2006. Turizam (121,4) bilježi rast od 18,1 poena u odnosu na prethodni mjesec, te za 10,4 poena prema prošlogodišnjem srpnju. Optimizam u sektoru prijevoza i usluga s indeksom 119,4 bilježi rast od 4,4 indeksnih poena u odnosu na lipanj. U sektoru trgovine (107,3), u srpnju je ostvaren rast od 6,8 poena u odnosu na lipanj. HLIPO u segmentu proizvodnje (116,1) bilježi rast od 2,9 poena bilježi u odnosu na lipanj.
Hendal i poslovni tjednik Lider započeli su s praćenjem indeksa u lipnju 2005. godine. Uzorak istraživanja čini 400 velikih, srednjih i malih tvrtki u Hrvatskoj, a istraživanje se temelji na mjesečnoj anketi tvrtki u proizvodnji, graditeljstvu, trgovini, prijevozu, uslugama i turizmu.