Posljednju dionicu na autocesti A3 otvorit će predsjednik Vlade Ivo Sanader, najavljeno je iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
Dionica Županja-Lipovac je ukupne dužine 29,43 kilometara i izgrađena je u punom profilu autoceste s dva odvojena kolnika. Od čvora Lipovac do graničnog prijelaza Bajakovo (1,3 kilometra) izvest će se na svakom kolniku tri vozne trake, radi rasterećenja prijelaza.
Ukupna ugovorena vrijednost radova na dionici Županja-Lipovac je 91,06 milijuna eura (685,09 milijuna kuna) i to za poddionicu Županja-Spačva 38,05 milijuna eura, a za poddionicu Spačva-Lipovac 53 milijuna eura. Financiranje je cijelosti pokriveno zajmovima Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke.
Na prvoj poddionici Županja-Spačva, dužine 15,95 kilometara, radove je izvela Poslovna udruga Hidroelektra-niskogradnja i Osijek-Koteks, a na drugoj poddionici Spačva-Lipovac, dužine 13,48 kilometara, Poslovna udruga Viadukt, Konstruktor inženjering i Cesta Varaždin. Podizvođači su bili Strabag, Swieteslky i Alpine Bau.
Cestarina za osobne automobile na novoj dionici bit će 13 kuna, a za kompletnu autocestu, od Bregane do Lipovca 110 kuna.
Izgradnja autoceste Bregana - Zagreb - Lipovac započela je 1977., i s prekidima je trajala sve do ove godine.
Dovršenjem izgradnje autoceste A3, ukupne vrijednosti 7 milijardi kuna, izgrađen je cijeli deseti paneuropski prometni koridor na području Hrvatske.
Deseti koridor povezuje Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Makedoniju, Grčku, Bugarsku i Tursku. Njime se ostvaruje najkraća veza zapadne s jugoistočnom Europom i Bliskim istokom, odnosno Azijom. U europskoj mreži cesta nosi oznaku E-70.
Do 1990. godine ta cestovna veza bila je glavni tranzitni pravac između zapadne Europe i Bliskog istoka. Zbog agresije na Hrvatsku ovaj cestovni pravac privremeno je izgubio svoj značaj, ali očekuje se da će ponovno imati ulogu koju je imao ranije, a s vremenom i veću, navode iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.