Brod je, kao i prethodna dva, specijalno projektiran za prijevoz 52 vagona i, kako je danas istaknuto, dio je modernizirane ruske flote koja Kaspijskim morem prevozi naftu, naftne prerađevine i propan-plin.
Brod je i nazvan prema glavnom gradu i luci Republike Dagestan na istočnoj obali Kaspijskog mora.
Kaspijski vagon-carrieri duljine su 154 metra, širine 17 metara, a mogu razvijati brzinu od 14,1 čvora. Dimenzije broda određene su na osnovi visine mostova koji se nalaze na plovnom putu do Kaspija.
Kako se danas čulo, pulsko brodogradilište Uljanik, trenutačno je jedino u svijetu koje proizvodi brodove za prijevoz vagona.
Ugovor za gradnju ovog broda potpisan je 2003. godine, a u more je porinut u ožujku ove godine. Za nekoliko dana u more će biti porinut i u zadnji brod iz ove serije vagon-carriera za istog naručitelja.
Primopredaja "Makhachkala 3" treća je od sedam planiranih primopredaja u Uljaniku ove godine.