FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Hlipo indeks: smanjen optimizam gospodarstvenika

ZAGREB, 7. lipnja 2006. (Hina) - Vrijednost indeksa poslovnog optimizma Hlipo za svibanj iznosi 110 indeksnih bodova i za 4,5 indeksna boda niži je nego u travnju, što govori o padu optimizma hrvatskih gospodarstvenika, istaknula je glavna direktorica Hendala Nevenka Hendrih na današnjoj konferenciji za novinare.
ZAGREB, 7. lipnja 2006. (Hina) - Vrijednost indeksa poslovnog optimizma Hlipo za svibanj iznosi 110 indeksnih bodova i za 4,5 indeksna boda niži je nego u travnju, što govori o padu optimizma hrvatskih gospodarstvenika, istaknula je glavna direktorica Hendala Nevenka Hendrih na današnjoj konferenciji za novinare.

Pad indeksa zabilježen je u svim promatranim djelatnostima, no, Hendrih napominje da treba pričekati kraj lipnja da bi se točnije znalo što se dešava s privredom.

Rezultati istraživanja za svibanj pokazuju i da su očekivanja gospodarstvenika optimističnija od trenutne poslovne situacije - vrijednost ocjene trenutnog poslovnog stanja je 99,4, dok vrijednost indeksa koji opisuje poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci iznosi 121,7.

Prema iznijetim podatcima, vrijednost indeksa optimizam u industrijskoj proizvodnji iznosi 107,1 i manji je nego li prethodni mjesec kada je iznosio 109,6. No, očekivanja za sljedećih šest mjeseci u toj djelatnosti su optimističnija, odnosno vrijednost koja opisuje poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci iznosi 124,2.

U građevinarstvu indeks iznosi 117,4 i bilježi pad u odnosu na travanj (127,3), dok očekivanja za narednih šest mjeseci iskazana kroz indeks iznose 137,1.

Nakon prošlomjesečnog rasta indeksa u trgovini, u svibnju je zabilježen njegov pad na 100,1, a očekivanja gospodarstvenika za narednih šest mjeseci u toj su djelatnosti također optimistična i prikazana su indeksom 116,7.

Pad indeksa Hlipo zabilježen je i u turizmu, gdje iznosi 109,7, a bio je 118,5 u travnju, kao i prijevozu i uslugama gdje iznosi 120 prema 124,9 u travnju, ali su očekivanja su u obje djelatnosti optimistična.

Indeks poslovnog optimizma Hlipo plod je suradnje agencije za istraživanja tržišta Hendal i poslovnog tjednika Lider.

Istraživanje se provodi na uzorku od 400 poduzeća u Hrvatskoj na razini odgovornih osoba (direktora) za donošenje poslovnih odluka iz segmenta proizvodnje, građevinarstva, trgovine, turizma te prijevoza i usluga.

Provođenje istraživanja obavlja se na mjesečnoj bazi i do sada je provedeno u dvanaest intervala, pa će, kako je rečeno, od lipnja biti moguće pratiti Hlipo na godišnjoj razini, odnosno uspoređujući mjesec na mjesec, primjerice lipanj ove s lipnjem prošle godine itd.

(Hina) xtp ybn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙