Prema njegovim riječima, tijekom idućih deset godina u funkciju će ući preko 30 novih ili rafinerija proširenih kapaciteta, pridodajući najmanje 6,5 milijuna barela nafte dnevno prijeko potrebnim kapacitetima globalnih tržišta goriva.
"Kapaciteti rafiniranja trenutno su maksimalno iskorišteni", kazao je Rathvon u nedjelju, na marginama bliskoistočne konferencije o energentima održane u Dubaiju. "U ovome trenutku, zatvaranje neke rafinerije - čak i radi redovnog održavanja - moglo bi izazvati rast cijena benzina".
U Aziji, koja ima ogromne potrebe za gorivom, rafinerije rade s 95-postotnim kapacitetima, istakao je on. U Sjevernoj Americi i Europi također rade s preko 90-postotnim kapacitetima, dodao je naglasivši kako "takav luđački tempo izaziva rast cijena".
Proširenje kapaciteta za najmanje 6,5 milijuna barela dnevno tijekom idućeg desetljeća moglo bi umanjiti cijenu barela sirove nafte za dva do tri dolara, kazao je Rathvon.
Oko 60 posto novih rafinerija gradi se u Aziji i na Bliskom istoku, većinom Kini, Indiji, Saudijskoj Arabiji, Vijetnamu, Indoneziji, Kuvajtu i Japanu.
Samo u Saudijskoj Arabiji u ovom su mjesecu najavljena tri velika projekta gradnje, koji uključuju gradnju 4,3 milijarde dolara vrijedne rafinerije i petrokemijskog kompleksa u Rabighu na saudijskoj obali Crvenog mora, te gradnja dvije rafinerije nafte kapaciteta od po 400 tisuća barela u gradovima Yanbu i Jubail.
Jedan od najvećih ulagača u globalno širenje rafinerijskih kapaciteta je saudijska kompanija Aramco. Ta je državna kompanija najavila 50 milijardi dolara ulaganja tijekom idućih pet godina u izgradnju rafinerija u toj zemlji, kao i Kini, Indoneziji, Južnoj Koreji i Sjedinjenim Državama.