Već ionako složena situacija dodatno je zakomplicirana imenovanjem odvojenog panela trgovinskih stručnjaka kojima je zadatak razmotriti američke razloge protivljenja pomoći koju nekoliko vlada Unije daje europskom proizvođaču zrakoplova Airbusu.
SAD je tražio da njegovu tužbu protiv odluke o financijskoj pomoći zrakoplovnoj industriji koju su u siječnju jedna za drugom najavile regionalna vlada Walesa, te vlade Britanije, Francuske, Njemačke i Španjolske razmatra postojeći WTO panel, imenovan u listopadu, ustvrdivši kako je cilj "pojasniti i pojednostavniti sukob, a ne ga zakomplicirati".
Međutim, Europska se komisija tome usprotivila optuživši SAD za pokušaj iskrivljavanja pravila WTO-a kroz "čisto spekulativne optužbe" zbog "doživljavanja subvencioniranja kao prijetnje".
Washington i Bruxelles podnijeli su pred WTO-om obostrane tužbe u 2004, nakon što nisu uspjeli pronaći zajednički jezik u izravnim razgovorima. Tužba Unije odnosi se na Boeing i usredotočena je na subvencije ili indirektnu pomoć koju tom američkom gigantu zrakoplovne industrije daju vlade američkih saveznih država, ministarstvo obrane i svemirska agencija NASA.
No, strahujući da bi dugotrajna pravna bitka pred WTO-om mogla imati katastrofalne posljedice za tu industriju, dva su rivala ipak pokušala ostaviti otvorenom i opciju neposrednog rješavanja toga sukoba. Prilikom svojeg prošlotjednog posjeta WTO-u, američki trgovinski predstavnik Rob Portman kazao je kako se Washington i dalje zalaže za dogovor te smatra svaki potez Bruxellesa dobrodošlim.
Naime, iako panelima WTO-a obično treba šest do devet mjeseci za donošenje odluke, u ovom je slučaju istaknuto da će, zbog njegove složenosti, biti nemoguće donijeti ikakvu odluku prije 2007.